اصفهان که زمانی قطب ژیمناستیک کشور بوده این روزها حال و روز خوبی ندارد.
کد خبر: ۹۲۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳ 27 December 2020

به گفته دبیر سابق هیات ژیمناستیک استان اصفهان این استان ظرفیت های لازم برای تبدیل شدن به قطب ژیمناستیک کشور را دارد.
برزو فولادی با انتقاد از اینکه ضعف مدیریتی و دخالت هیات ژیمناستیک اصفهان و افرادی که نسبت به آینده رشته ژیمناستیک آگاهی لازم را ندارند باعث شده این رشته نتواند در جایگاه خود قرار داشته باشد افزود: قدمت ژیمناستیک در استان اصفهان بسیار طولانی است این در حالی است که در حال حاضر شاهد خروج این ورزش از ریل پیشرفت هستیم.
فولادی شناسایی نقاط ضعف و قوت ژیمناستیک به خصوص در ژیمناستیک هنری را ضروری دانست و اذعان کرد: بدون شک نمی توان در بازه زمانی کوتاه یکی دو ماهه تغییراتی اساسی در ژیمناستیک ایجاد کرد و لازم است در مدت حداقل 5 ساله با برنامه ریزی دقیق و هدفگذاری مناسب برای این رشته بهترین بازدهی را دریافت کرد.
این مدرس دانشگاه بیان داشت: در سال های اخیر وسایل و تجهیزات و امکانات توزیع متوازنی نداشته و عدالت محور نبوده و بعضا دیده می شود در برخی نقاط استان امکانات قابل مقایسه با سایر نقاط نیست و این نقطه ضعف به حساب می آید.
وی خاطر نشان کرد: عدم توجه به آمایش سرزمینی یکی از حلقه های مفقوده است که باعث شده ژیمناستیک هنری چندان موفق نباشد در حالی که استان اصفهان از لحاظ جغرافیایی و بافت تاریخی می تواند به عنوان شاه راه ژیمناستیک عملکرد بهتری را داشته باشد.
فولادی در مورد دیگر نقاط ضعف هیات ژیمناستیک استان اصفهان گفت: در استان اصفهان تنها یک خانه ژیمناستیک مطابق با استانداردهای بین المللی جهان وجود دارد که به مزایده گذاشته شده و این موضوع از نقاط ضعف هیات به حساب می آید.
وی افزود: حتی در بدنه آموزش و پرورش فعالیت های خوبی در راستای ارتقا ژیمناستیک صورت گرفته اما همچنان هیات ژیمناستیک نتوانسته در بعد استعدادیابی و پرورش استعدادهای این رشته تاثیرگذار باشد.
فولادی اتحاد و همدلی را دو بازوی توانا برای رسیدن به اهداف بلند مدت هیات ژیمناستیک استان اصفهان برشمرد و افزود: نباید عملکرد فدراسیون ژیمناستیک در سال های مختلف نادیده گرفته شود بعد از اولین رئیس فدراسیون نصرت الله حاج عظیمی در  سال ۱۳۲۱ دو فدراسیون موفق داشته ایم که می توان به زمان ریاست دکتر محتشمی و سرکار خانم دکتر درگاهی اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :