رییس اتحادیه قنادان، آجیل و خشکبار سنندج گفت: قیمت آجیل و خشکبار در بازار این استان در آستانه شب یلدا، نسبت به مدت شمابه سال گذشته ۳۰ درصد گران شده است.
کد خبر: ۹۲۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 19 December 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، مظفر ارج اظهار داشت: بسیاری از واحدهای عرضه آجیل و خشکبار کالای خود را از بازار استان‌های تهران و تبریز تهیه می‌کنند به همین دلیل قیمت عرضه آنها نسبت به دیگر شهرها بیشتر است.

وی اضافه کرد: تعدادی از واحدها هم از تولیدکنندگان استان بطور مستقیم آجیل و خشکبار مورد نیاز خود را از جمله گردو، انجیر و تخمه آفتابگردان تهیه می‌کنند که قیمت این اقلام در بازار کردستان ارزان‌تر از سایر استان‌های کشور است.

رییس اتحادیه قنادان، آجیل و خشکبار سنندج افزود: در حال حاضر ۳۰ واحد آجیل و خشکبار دارای پروانه کسب و ۶ واحد صنفی نیز بدون پروانه کسب در سنندج فعالیت دارند.

ارج، متفاوت بودن قیمت آجیل و خشکبار در مغازه‌ها را بخاطر بالا یا پایین بودن کیفیت آنها دانست و یادآور شد: تنوع این محصول پر مصرف بویژه در شب یلدا و ایام نوروز زیاد است و براساس کیفیت و نحوه پخت، قیمت آنها با هم تفاوت دارد.

وی با اشاره به اینکه از واحدهای آجیل و خشکبار سنندج ۶ واحد دارای سیستم پُخت هستند، تاکید کرد: آجیل و خشکباری که در استان پخت می‌شود قیمتش نسبت به آنچه از استان‌های دیگر وارد شده به مراتب است.

رییس اتحادیه قنادان، آجیل و خشکبار سنندج گفت: تعدادی از واحدهای عرضه آجیل و خشکبار در سنندج هنوز از تخصص کافی در پُخت این محصول برخوردار نیستند و همین هم در کاهش کیفیت و در نتیجه پایین تر بودن قیمت آن نسبت به استان‌های دیگر تاثیرگذار است.

ارج افزود: قیمت آجیل و خشکبار در بازار استان طی سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش دارد.
وی یادآور شد: در قالب گشت مشترک متشکل از کارشناسان اداره تعزیرات، سازمان صمت، دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه با اولویت میوه و خشکبار بر نحوه عرضه این اقلام در آستانه شب یلدا در بازار نظارت می‌شود.

سامانه تلفنی ۱۲۴ بطور شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی فعال است و مردم می‌توانند هر گونه تخلف اقتصادی و صنفی در راستای عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی و کم فروشی را از این طریق اعلام کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار