آمار ازدواج در سال جاری هشت درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال شده است.
کد خبر: ۹۲۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶ 16 December 2020

معاون اطلاعات و آمار اداره کل ثبت احوال اصفهان گفت: در هشت ماهه امسال بیش از ۱۷ هزار ازدواج در استان اصفهان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هشت درصد بیشتر شده است.
مجتبی یکتامنش، میزان رشد ازدواج استان اصفهان را از میانگین کشوری بالاتر برشمرد و افزود:شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان و شهرضا بیشترین تعداد ازدواج و فلاورجان، آران بیدگل و دهاقان کمترین آمار ازدواج را در استان به ثبت رسانده‌اند.
وی میزان طلاق را هم از مدت مشابه پارسال سه درصد بیشتر دانست و گفت: امسال ۶ هزار و ۳۷۰ طلاق در دفاتر رسمی استان ثبت شده که بیشترین نرخ طلاق را در استان شهرستان‌های فریدن و شاهین شهر ثبت کرده‌اند.
معاون اطلاعات و آمار اداره کل ثبت احوال اصفهان، میانگین سن ازدواج برای آقایان ۲۸ سال و برای خانم‌ها ۲۴ سال بیان کرد و افزود: همچنین میانگین سن طلاق برای آقایان ۳۸ سال و برای خانم‌ها ۳۳ سال محاسبه شده است.
وی افزود: افزایش سن ازدواج و همچنین طلاق در سال‌های ابتدایی ازدواج می‌تواند میزان باروری و نرخ موالید در استان را تهدید کند.
یکتامنش نقش رسانه‌ها، آموزش، شرایط اقتصادی و اجتماعی را بیش از موضوعات اقلیمی و شرایط محیط در گسترش ازدواج و تشکیل خانواده مهم برشمرد و گفت: ازدواج موثر با تولید نسل و فرزندآوری برای افزایش نرخ رشد محقق می‌شود و اینکه برخی از زوجین تمایلی به فرزندآوری ندارند ازدواج آن‌ها از نظر جمعیت شناسی پوچ و بدون اثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار