سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان از اجرای ۵۰ برنامه در فضای مجازی در هفته "کتاب و کتابخوانی" در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴ 12 November 2020

امیر هلاکویی افزود: آموزش قصه‌گویی، نشست کتابخوان، جشنواره نذر صدا، کتاب و یار مهربان از جمله برنامه‌های هفته کتابخوانی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان است.

وی ادامه داد: جشنواره یار مهربان، ویژه خانواده، همسران و مادران شهداست که بخشی از آن نیز برای پرداختن به زندگینامه شهید قاسم سلیمانی اختصاص داده شده است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان افزود: جشنواره نذر صدا نیز بمنظور شناسایی افرادی که صداهای قابلی برای تولید کتاب گویا دارند برگزار می‌شود تا به آموزش و توانمندسازی آنها در این زمینه پرداخته شود.

وی برپایی نشست کتابخوان و همچنین آموزش مجازی قصه‌گویی به عموم مردم را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی استان برشمرد که بدلیل مشکلات و محدودیت‌های ویروس کرونا بصورت مجازی برپا می‌شود.

هلاکویی همچنین از رایگان شدن عضویت در کتابخانه‌های استان در روز ۲۴ آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار خبر داد و گفت: هر فرد تنها با ارائه کارت شناسایی معتبر و یک قطعه عکس می‌تواند عضو کتابخانه‌های عمومی شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹، علاقه‌مندان به عضویت در کتابخانه‌ها می‌توانند بصورت غیرحضوری با مراجعه به سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه‌های عمومی، فرم درخواست ثبت نام را تکمیل و ارسال کنند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی اصفهان افزود: هر فرد با عضویت در یکی از کتابخانه‌های عمومی استان می‌تواند از خدمات امانت همه کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور بهره‌مند شود.

وی گفت: یکی از مجموعه‌هایی که از کرونا آسیب بسیار دید، مجموعه کتابخانه‌های عمومی بدلیل نوع فعالیت آن است بطوریکه سال گذشته تا اواخر بهمن سه میلیون جلد کتاب به امانت داده و حدود ۲۰ هزار برنامه فرهنگی متنوع نیز برگزار کرده ولی این آمار امسال بسیار کاهش یافته است.

هلاکویی یادآور شد: کتابخانه‌های عمومی با پرداختن به مباحث کتابخوانی در فضای مجازی کوشیده‌اند تا تهدید ایجاد شده بواسطه شیوع ویروس کرونا را به فرصت تبدیل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :