در جلسه مشترک اوقاف و منابع طبیعی اصفهان؛
معاون حقوقی و امور ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بیش از 295 هکتار از اراضی مورد اختلاف اوقاف و منابع طبیعی استان اصفهان به نام اوقاف سند می‌خورد.
کد خبر: ۹۱۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴ 01 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمود نصر اصفهانی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با مسئولان اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان برای تعیین تکلیف 10 مورد موقوفه مورد اختلاف اوقاف و منابع طبیعی اظهار داشت: این جلسه به دنبال مصوبه هیئت دولت و مجلس برگزار شده و مصوبات آن لازم الاجرا هستند.
وی با بیان اینکه موقوفه فیض آباد در شهرستان گلپایگان به مساحت 27 هکتار و 6 هزار و 51 متر از جمله موارد مورد اختلاف بود که در این جلسه بررسی شد، ابراز داشت: این موقوفه دارای 57 پلاک و به نام موقوفه میرزامختار است که سند آن به نام اوقاف صادر خواهد شد.
معاون حقوقی و امور ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به حل اختلاف 40 هکتار و دو هزار و 338 متر از موقوفه امامزاده آقاعلی عباس نیز گفت: اطراف این امامزاده نیاز به پارکینگ و جاده جدید داشت که با ثبت این سند به زودی می‌توان برای این امامزاده پارکینگ و جاده مناسبی را بهره برداری کرد.
وی حل اختلاف اوقاف و منابع طبیعی بر سر اراضی امامزاده صالح مریم جوزدان در شهرستان نجف آباد را از دیگر موراد بررسی شده در این جلسه اعلام کرد و ادامه داد: این امامزاده با توجه به نوع فیزیکی که دارد نیاز به صحن دیگری داشت و با واگذاری هشت هزار و 546 متر به این امامزاده امکان بهره برداری از صحن جدید به وجود می‌آید.
حجت‌الاسلام نصر اصفهانی با بیان اینکه حل اختلاف اوقاف و سازمان منابع طبیعی بر سر موقوفه مزرعه خلیل آباد شاه بلاغ فریدن که موقوفه ملا محمد قاسم خوانساری بود از دیگر موارد بررسی شده در جلسه مشترک این دونهاد در اصفهان بود، ابراز داشت: کل مساحت این موقوفه 210 هکتار و 510 متر است که به نام اوقاف سند می‌خورد.
وی به بررسی وضعیت موقوفه "لهرامش" نیز در این جلسه اشاره کرد و ادامه داد: ضلع شمالی جاده این موقوفه جاده ای عبور کرده که موقوفه بوده و به گذر زمان از وقفیت جدا شده و بحث حقوقی ویژه‌ای دارد که پیگیری می‌کنیم، درقسمت جنوبی این جاده نیز 523 هکتار در یک مورد و 784 هکتار است که در دست بررسی است.
معاون حقوقی و امور ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه موقوفه مسجد آقا اسدالله خوانسار نیز به نفع اوقاف رای گرفت، ادامه داد: پیگیر دریافت سند این موقوفه نیز هستیم.
وی تصریح کرد: در این جلسه در مجموع 295 هکتار و یک هزار و 82 متر ار موقوفات استان اصفهان به وقف بازگشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار