تابناک: رییس اداره محیط زیست شهرستان شهرضا گفت: وجود پسماندهای ویژه صنعتی در شهرک صنعتی رازی شهرضا تهدیدی برای محیط زیست این خطه است.
کد خبر: ۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹ 01 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا مهدی فتحی روز یکشنبه در جلسه مدیریت پسماندهای شهرستان شهرضا افزود: ازآنجایی که شهرک شیمیایی رازی شهرضا یکی از بزرگتری شهرک های شیمیایی فعال درکشور است نیاز است تا برای دفع پسماندهای این شهرک تصمیم ویژه ای گرفته شود.

وی گفت: هم اکنون یک شرکت متولی امحا ونگهداری پسماند در استان اصفهان است که برخی از کارخانجات این منطقه به دلیل فاصله زیاد، نبود صرفه اقتصادی و انحصاری بودن، پسماندهای خود را به این محل منتقل نمی کنند ودر محیط زیست رها می کنند.

وی افزود: طبق بررسی انجام شده برخی از کارخانجات پسماندهای خود را در پشت کوهی که در منطقه قراردارد، رها می کنند.

رییس اداره محیط زیست شهرضا گفت: مکانی درمنطقه برای نگهداری موقت پسماندها تعیین شده است که در اختیار منابع طبیعی بوده ونیاز است تا این زمین در اخیار شهرک رازی قرارگیرد.

فتحی بااشاره به تولید روزانه 120تن ضایعات توسط یکی از واحدهای صنعتی شهرک رازی گفت: اختصاص مکان موقتی برای نگهداری این مواد ضروری بوده تا حداقل از پراکندگی جلوگیری شود و بتوان نظارت بهتری داشت.

وی گفت: اکنون پسماند مواد شیمیایی، اسیدی، رنگی وشوینده در شهرک رازی وجود دارد که نیاز است با توجه به کارشناسی انجام شده و عدم اختصاص مکان در محله نصرآباد در شرایط فعلی به این مکان موقت تحویل شود.

دراین جلسه همچنین نماینده بخش خصوصی گفت: باید برنامه ریزی وسیاست گذاری لازم برای کاهش حجم پسماندها در دستور کارباشد.

محمدحسین یزدانی افزود: نیاز است با به دست آوردن تکنولوژی لازم اقدام مناسب در زمینه بازیافت پسماندها صورت پذیرد.

شهرضا در 80کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار