سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از واکسینه شدن بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ مادر باردار در استان مرکزی به واکسن آنفولانزا خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 10 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: واکسن آنفولانزا در دو مرحله به استان مرکزی، تحویل و مرکز بهداشت استان نیز آنها را بین مراکز شهری و روستایی تقسیم کرده است.
وی یادآورشد: با توجه به ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی و در اولویت قرار داشتن این گروه، بیش از ۹۰ درصد پرسنل در مراکز درمانی نیز این واکسن را دریافت کرده اند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: در قدم بعدی برای بیماران مبتلا به انواع بدخیمی و دیالیزی نیز سهمیه اختصاصی در نظر گرفته شده است، همچنین با هماهنگی سازمان بهزیستی برای سالمندان و کودکان دچار انواع معلولیت و ناتوانی های ذهنی و جسمی، سهمی مشخص اختصاص یافته است.
وی افزود: با هماهنگی سازمان زندان‌ها نیز سهم جداگانه‌ای برای زندانیان در نظر گرفته شده است.
دکتر علیمحمدی گفت: در مراحل بعدی توزیع، برای جانبازان بالای ۵۰ درصد سهمیه ای مشخص در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: برای گروه های بعدی در مراحل بعدی، واکسن زده خواهد شد.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهارداشت: این واکسن تنها به منظور پیشگیری از بیماری آنفولانزا می باشد و برای سرماخوردگی و کرونا اندیکاسیون نداشته، به همین خاطر ضرورتی ندارد که تمامی افراد این واکسن را استفاده کنند چراکه این واکسن از نظر پزشکی و علمی تنها برای گروه‌های خاصی اولویت استفاده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار