رئیس آموزش و پرورش صومعه‌سرا گفت:
چهار مدرسه 17 شهریور، زینبیه، زینب گوراب‌زرمیخ و ریحانه‌النبی اباتر نیز جزو مدارس درجه B هستند که در مجموع 25 کلاس برای اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی دارند.
کد خبر: ۸۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲ 01 March 2015
مجید آلیانی امروز در صومعه‌سرا با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته آموزش و پرورش برای پذیرایی از مسافران فرهنگی و نوروزی اظهار داشت: در نوروز 94 اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا با هشت مدرسه میزبان مسافران نوروزی می‌شود.

وی با بیان اینکه از تعداد مدارس مذکور منتخب، پنج مدرسه اصلی است، افزود: سه مدرسه باقی‌مانده ذخیره است و در صورت ازدیاد مسافر از آنها استفاده می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش صومعه‌سرا گفت: مدرسه نمونه‌دولتی‌ الزهرا(س)، هفده شهریور، زینبیه، مدرسه زینب گوراب‌زرمیخ و ریحانه‌النبی اباتر آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

این مسئول مدرسه نمونه‌دولتی‌ الزهرا (س) را دارای 17 کلاس مجهز عنوان کرد و گفت: چهار مدرسه 17 شهریور، زینبیه، زینب گوراب‌زرمیخ و ریحانه‌النبی اباتر نیز جزو مدارس درجه B هستند که در مجموع 25 کلاس برای اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی دارند.

رئیس ستاد اسکان صومعه‌سرا ادامه داد: مدارس امام خمینی، شهید نعیمی و کارآفرینان کسما را سه مدرسه ذخیره این ستاد دانست و یادآور شد: در مجموع این سه مدرسه دارای 19 کلاس برای اسکان مسافران است.

وی مجموع کلاس‌های اصلی برای اسکان مسافران نوروزی را 42 کلاس بیان کرد و گفت: 19 کلاس ذخیره نیز در صورت افزایش مسافر تعبیه شده است.

به گفته آلیانی، مدارس ویژه شامل خوابگاه نمونه‌دولتی دارای تخت، یخچال و تلویزیون مجزا برای هر مسافر و مدارس درجه B نیز دارای کف موکت و فرش است اما از امکاناتی مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی و... با مسافران دیگر به صورت مشترک استفاده می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش صومعه‌سرا پذیرش در مدرسه نمونه‌دولتی را از طریق اینترنتی دانست و تصریح کرد: در بقیه مدارس پذیرش به صورت حضوری انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مدارس آموزش و پرورش صومعه‌سرا در نوروز سال گذشته پذیرای 467 خانوار بود، خاطرنشان کرد: از این تعداد خانوار، 401 خانوار جزو فرهنگیان و 66 خانوار غیرفرهنگی بودند.

آلیانی تعداد نفرات خانوارهای پذیرش شده را 2 هزار و 566 نفر ذکر کرد و یادآور شد: 2 هزار و 212 نفر از نفرات خانوار فرهنگی و 354 نفر جزو نفرات غیرفرهنگی بودند.

وی به برنامه‌های فرهنگی در حاشیه اسکان مسافران در مدارس نیز اشاره کرد و متذکر شد: پخش بروشورهای چاپ شده توسط فرمانداری و اداره آموزش و پرورش، سی‌دی‌ها در قالب فعالیت‌های پرورشی و تربیتی، نمایشگاه صنایع دستی خود دانش‌آموزان، مطالب مفید درباره صنایع دستی و مناطق گردشگری شهرستان و... از جمله برنامه‌ها است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار