تابناک: رییس اتحادیه چاپخانه‌داران و لیتوگرافی‌های استان اصفهان گفت: دیدگاه وزارت ارشاد به صنعت چاپ از بعد نظارتی گذشته و تبدیل به دخالتی شده است، به این معنی که در تمام مقوله‌ها وارد می‌شود و متأسفانه اقدامی نسبت به وظیفه اصلی‌اش که حمایت از صنعت چاپ است، انجام نمی‌دهد.
کد خبر: ۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲ 01 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمدعلی انصاری پور اظهار کرد: چاپ در ایران، تنها کلمه صنعت را یدک می‌کشد و در برنامه‌ریزی‌های دولت و اختصاص بودجه به چاپ به عنوان صنعت نگاه نشده است.

وی با بیان اینکه اساساً مقوله چاپ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی‌تواند دیدگاه صنعتی داشته باشد، افزود: اخیراً مدیرکل سازمان نشر نیز به این موضوع اشاره کرده که دیدگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صنعت چاپ تنها به بعد نظارتی محدود می‌شود.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران و لیتوگرافی‌های استان اصفهان تصریح کرد: دیگر دیدگاه وزارت ارشاد به صنعت چاپ از بعد نظارتی هم گذشته و تبدیل به دخالتی شده است. به این معنی که در تمام مقوله‌ها وارد می‌شود و متأسفانه اقدامی نسبت به وظیفه اصلی‌اش که حمایت از صنعت چاپ است، انجام نمی‌دهد.

انصاری پور ادامه داد: لازمه اینکه به چاپ به صورت یک صنعت نگاه شود، این است که این موضوع در مجلس شورای اسلامی مطرح و نمایندگان در مورد تغییر قوانین مورد نیاز در این خصوص صحبت و تبادل نظر کنند، همچنین باید جایگاه صنعتی چاپ تعیین و بستر آن فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه این فعالیت‌ها نیز در حال حاضر نتیجه‌ای ندارد چراکه تمام دیگ‌های مملکت خالی شده و کفگیرها به ته دیگ خورده است. ما در مقطعی در حال رفتن به سمت صنعتی شدن هستیم که هیچ جا هیچ بودجه‌ای وجود ندارد.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران و لیتوگرافی‌های استان اصفهان گفت: اگر 30 یا 40 سال پیش به چاپخانه‌دارها مانند یک کارخانه‌دار نگاه می‌شد و تسهیلاتی که برای یک کارخانه‌دار فراهم می‌کردند، برای صنعتگر در بخش چاپ نیز فراهم می‌آوردند، بسیار مناسب بود.

انصاری پور اظهار کرد: چاپخانه‌دارها دلخوش به این مساله بودند که از وزارت ارشاد مجوز می‌گیرند و به موجب ماده قانونی از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

وی افزود: چاپخانه‌داران تنها یک مالیات شغلی داشتند که برای برداشتن آن صحبت می‌کردند که از پرداخت مالیات معاف هستند و به اجبار از آنان مالیات می‌گیرند، اما نه تنها این موضوع نتیجه نگرفت که بحث مالیات بر ارزش افزوده نیز به مالیات اضافه شد.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران و لیتوگرافی‌های استان اصفهان اضافه کرد: این موضوعات باعث شده که چاپخانه‌های استان اصفهان یکی پس از دیگری تعطیل شود از ابتدای سال 1393 تاکنون هفت چاپخانه به دلیل مسایل مربوط به دارایی و تأمین اجتماعی تعطیل ‌شده‌ است.

انصاری پور به اختصاص بودجه اندک وزارت ارشاد به چاپخانه‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: متأسفانه بودجه دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک میلیارد تومان بوده است، درحالی‌که امروز تنها برای تهیه یک ماشین چاپ نیاز به سرمایه‌گذاری پنج تا شش میلیارد تومان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار