نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
تابناک: نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دیوان محاسبات کشور به سرپرست دانشگاه اصفهان تذکر داده که دیگر حق امضا ندارد.
کد خبر: ۸۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 06 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سید ناصر موسوی‌لارگانی با اشاره به اینکه طبق قانون کسی که بیشتر از سه ماه به عنوان سرپرست فعالیت کند ادامه خدمتش غیرقانونی است، گفت: ادامه مسئولیت آن امکان‌پذیر نیست مگر اینکه با صدور مجوزی به صورت استثناء و در یک فرصت کوتاهی مدت سرپرستی وی تمدید شود.

*هر دخل و تصرفی در اموال دانشگاه اصفهان غیرقانونی محسوب می‌شود

وی با اشاره به گذشت مدت زمان سرپرستی یک سازمان پس از مدت قانونی آن، افزود: پس از سپری شدن زمان قانونی سرپرستی یک سازمان، آن سرپرست دیگر حق امضا ندارد و هرگونه دخل و تصرفی در اموال آن سازمان غیرقانونی محسوب می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 20 ماه است که دانشگاه اصفهان با سرپرست اداره می‌شود، لذا نمایندگان مجلس مکرراً به وزیر علوم سابق و فعلی این تذکر را داده و خواستار تعیین تکلیف هرچه زودتر ریاست دانشگاه اصفهان شده‌اند.

*سرپرست دانشگاه اصفهان حق امضاء ندارد

موسوی‌لارگانی اظهارداشت: تا آنجایی که من اطلاع دارم دیوان محاسبات کشور هم تذکری به سرپرست دانشگاه اصفهان داده که دیگر حق امضا ندارد ولی آن تلاشی که وزارت علوم باید در زمینه تعیین تکلیف ریاست دانشگاه اصفهان داشته باشد را نداشته و جدیت لازم را نشان نمی‌دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: جلسات متعددی برای تعیین تکلیف سرپرست دانشگاه اصفهان بوده و ظاهراً در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مطرح شده ولی مورد توافق قرار نگرفته و نمی‌دانم چه دلیلی دارد که تعیین تکلیف نمی‌شود؟

*در دوره جدید یک آجر به پروژه‌های عمرانی دانشگاه اصفهان اضافه نشد

وی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف رئیس دانشگاه اصفهان در آغاز سال تحصیلی جدید تأکید کرد: اگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بخواهد به قانون عمل کند باید قبل از شروع سال تحصیلی جدید برای ریاست دانشگاه اصفهان تعیین تکلیف کند، چرا که بالاخره دانشگاه بایستی برای مسائل آموزشی و عمرانی برنامه‌ریزی کند.

موسوی‌لارگانی اضافه کرد: یک سری پروژه‌های عمرانی در دانشگاه اصفهان است که حدود 95 درصد پیشرفت داشته ولی در این دوره حتی یک دانه آجر هم به آنها اضافه نشده که شاید یکی از دلایل آن همین بلاتکلیفی ریاست دانشگاه است و اینکه نمی‌توانستند دخل و تصرفی در آنها کنند.

*برای تعیین رئیس فقط یکی دو دانشگاه باقی مانده

وی با تأکید بر لزوم تصمیم‌گیری قاطعانه در مباحث آموزشی دانشگاه اصفهان گفت: تصمیم‌گیری‌های آموزشی در دانشگاه اصفهان ملزم به آن است که برای ریاست این دانشگاه تعیین تکلیف شود، چرا که این دانشگاه در دو سال تحصیلی بلاتکلیف مانده و امسال نیز در آستانه شروع سال سوم تحصیلی بدون رئیس است.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راجع به وضعیت دانشگاه اصفهان افزود: وزارت علوم بایستی هرچه سریع‌تر برای وضعیت ریاست دانشگاه اصفهان تعیین تکلیف کند.

وی در پایان بیان کرد: کمیته‌ای برای تعیین تکلیف دانشگاه‌های بدون ریاست تشکیل شده و ریاست اکثر دانشگاه‎‌ها تعیین تکلیف شده به جز یکی دو مورد از دانشگاه‌ها که دانشگاه اصفهان یکی از آنهاست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار