معاون وزیر صمت گفت :در دو سال گذشته، سرمایه گذاری در صنایع معدنی بزرگ به حدود ۴۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۹۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲ 02 September 2020

معاون وزیر صمت در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان ، میانگین صادرات سالانه محصولات فولادی کشور را چهار میلیارد دلار بیان کرد و گفت: حدود ۴۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی بزرگ و در زمینه تامین مالی هم سرمایه صندوق بیمه فعالیت‌های مردمی از هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به پنج هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
خداداد غریب پور، در دو سال گذشته همچنین اکتشافات ایمیدرو را در مقایسه با مدت مشابه دوسال قبل آن ،  از رشد ۱۶۰ درصدی برخوردار دانست و افزود: پارسال  با تولید دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن جایگاه فولاد ایران از رتبه دهم به رتبه نهم ارتقا یافت و در زمینه تولید آهن اسفنجی هم در نیمه نخست میلادی با تولید ۱۵ میلیون تن در رتبه نخست دنیا قرار گرفتیم و باوجود تحریم و شرایط کرونا تولیدات کشور جهش داشته است.
خدادادغریب‌پور، رویکرد اصلی این وزارتخانه را دستیابی به مواد اولیه صنایع فولاد در یک میلیون متر حفاری دانست و افزود: این مهم اقدام بزرگی است و تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی در کوتاه مدت به این مهم دست یابیم که تحقق آن از اهداف مهم محسوب می‌شود.
وی توسعه حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و بندر را نیازمند ۹ میلیارد یورو اعتبار دانست و گفت: صنایع بزرگ در این زمینه ورود پیدا کرده و اتفاقات خوبی اتفاق افتاده است و کار‌های زیربنایی بزرگی صورت پذیرفته است.
وزیر صمت با اشاره به حمایت از ۱۰ مقاله پژوهشی در حوزه سنگ‌های قیمتی افزود: در پنج ماهه امسال ، شمش فولاد ۹ درصد، آهن اسفنجی ۱۲ درصد، محصولات فولادی پنج درصد افزایش یافته به نحوی که میانگین فولاد در نیمه نخست ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.
مدیر عامل فولاد امیر کبیر کاشان هم در حاشیه آغاز اجرای طرح توسعه اقتصادی گفت: مرحله نخست طرح توسعه شرکت فولاد امیرکبیر با برآورد اعتبار ۱۲ میلیون شامل ساخت خط نورد سرد به ظرفیت ۲۵۰ هزار تن توسعه خط اسیدشویی تا ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال، ساخت کارگاه سنگ‌زنی و آماده‌سازی غلتک‌های نورد است .
شهرام عالی وند افزود: با اجرای این طرح با هدف تامین مواد اولیه و امکان افزایش صادرات به ویژه به کشور‌های همسایه ، برای ۸۰ نفر اشتغال مستقیم و اشتغال غیرمستقیم هزار نفر فراهم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار