شمار کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان طی 7 سال گذشته از ۱۵۵ به ۱۹۲ باب رسیده است.
کد خبر: ۸۹۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰ 02 September 2020

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان افزود: همچنین در این مدت ۳۷ ایستگاه مطالعه در مراکز پرتردد و عمومی استان اصفهان با یک میلیون جلد کتاب ایجاد شده است.

 امیر هولاکویی گفت:  بالغ بر ۹۵ درصد کتابخانه‌های استان در راستای بهبود فضای فیزیکی و دسترسی به کتاب در 7 سال گذشته تعمیر و تجهیز شده است.

وی گفت: در سال‌های اخیر با افزودن بیش از۵۵۰ هزار جلد کتاب و حدود هشت هزار قلم تجهیزات به کتابخانه های استان اصفهان، موجودی کتاب‌ها به سه میلیون و ۸۰۰ هزار جلد رسیده است.

هلاکویی افزود : همین امر موجب افزایش رغبت و اشتیاق به مطالعه و  رشد ۲ برابری عضویت در کتابخانه‌های استان شده بطوریکه تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی به ۵۵۰ هزار نفر در سالجاری رسیده است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان همچنین به رتبه نخست این خطه در زمینه امانت کتاب در کشور اشاره کرد و گفت: برای نخستین‌بار و با وجود شیوع بیماری کرونا، میزان امانت کتاب در یک‌سال گذشته از مرز سه میلیون جلد گذشته است.

وی همچنین مجموع فضای مفید کتابخانه‌ای در استان اصفهان را بالغ بر ۱۳۰ هزار مترمربع عنوان کرد و گفت:  به ازای هر ۱۰۰ نفر در استان پنج میلیون نفری اصفهان حدود ۲.۶ مترمربع فضای کتابخانه‌ای وجود دارد.

هلاکویی همچنین یکی از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان را در سالجاری  افتتاح ۲۰ باب کتابخانه عنوان کرد و افزود: در سه سال اخیر درمجموع حدود ۲۴ باب کتابخانه با مساحت ۲۰ هزار مترمربع به کتابخانه‌های عمومی استان افزوده شده است.

وی یکی از سیاست‌های دولت در عرصه کتابخانه‌های عمومی را گسترش باشگاه‌های فرهنگی دانست و گفت: در سال گذشته حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ برنامه فرهنگی در جام باشگاه‌های استان اصفهان برگزار شد که رقمی چشمگیر محسوب می شود و این برنامه‌ها در سالجاری با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا بصورت مجازی ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :