مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: اهدای پلاسمای بهبودیافتگان از بیماری کرونا در اصفهان به ۱۵ واحد در روز رسید و این استان رتبه سوم را در این زمینه در کشور دارد.
کد خبر: ۸۸۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴ 20 August 2020

سازمان انتقال خون روز پنجشنبه اعلام کرد که سه استان تهران، اصفهان و خوزستان رکورددار دریافت پلاسمای بهبودیافتگان کرونا هستند؛ این پلاسما برای استفاده در روند درمان بیماران مبتلا به کرونا مورد استفاده قرار می گیرد.

مجید زینلی افزود: میزان اهدای پلاسمای بهبود یافتگان با اطلاع‌رسانی‌های انجام شده در چند روز اخیر در اصفهان افزایش یافت و از ۱۱ به ۱۵ واحد در روز رسید.

وی با اشاره به درخواست زیاد مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برای دریافت پلاسمای بهبودیافتگان، ادامه داد: با وجودیکه با روند افزایشی اهدای پلاسما مواجه هستیم اما نیاز روزانه بیمارستان‌ها بیشتر از میزان پلاسمای اهدایی بوده و هیچ ذخیره ای از پلاسما در مرکز انتقال خون نداریم زیرا بلافاصله پس از دریافت برای استفاده به مراکز درمانی ارسال می‌شود.

زینلی با بیان اینکه مرکز انتقال خون اصفهان نمی‌تواند بطور ۱۰۰ درصد پاسخگوی نیاز بیمارستان‌های استان برای ارسال پلاسمای بهبودیافتگان از کرونا باشد، از افرادی که می‌توانند نسبت به اهدای پلاسمای خون خود اقدام کنند خواست تا در این کار خیرخواهانه مشارکت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون اصفهان اضافه کرد: در زمان حاضر با تماس‌های تلفنی با بهبودیافتگان و همچنین تبلیغات و اطلاع‌رسانی در فضاهای عمومی و شهری و همچنین رسانه‌ها و فضای مجازی از بهبودیافتگان از کرونا که شرایط اهدای پلاسما را دارند دعوت می‌کنیم تا به شکرانه سلامت خود برای این کار اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۴۰۰ واحد پلاسما از سوی بهبود یافتگان کرونا در استان اصفهان اهدا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار