مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: طرح نوباوه، ویژه کودکان چهار تا هفت ساله با هدف استعدادیابی و نخبه‌پروری در این استان از شهریورماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸ 18 August 2020

سید محمد قلمکاریان گفت: ۷۰ درصد یادگیری کودکان مربوط به زمان پیش از رفتن به دبستان است، به همین علت گروه هدف را چهار تا هفت سال در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری طرح نوباوه به صورت حضوری و مجازی، بیان کرد: کودکان گروه سنی هدف در این طرح با آموزش‌های فرهنگی، ادبی و هنری  به سمت استعدادیابی و نخبه‌پروری هدایت می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان افزود: با توجه به اینکه خانواده‌ها به دنبال استعدادیابی در فرزندان خود هستند، در صورتی که شیوع بیماری کووید- ۱۹ کاهش یابد، این طرح با استقال چشمگیر علاقه‌مندان روبه‌رو خواهد شد.

وی شمار واحدهای سیار شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در زمان حاضر را سه واحد در شهرستان‌های فریدون‌شهر، اصفهان و نطنز عنوان کرد و گفت: این واحدها تا پایان سال‌جاری به هفت مورد و تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۱۰ واحد افزایش خواهد یافت.

قلمکاریان با اشاره به واحدهای سیار شهری و روستایی، اضافه کرد: این واحدها کار کتاب‌خوانی‌، قصه‌گویی، نمایش عروسکی، امانت کتاب، سرگرمی سازنده و پخش فیلم را برای گروه‌های مختلف سنی انجام می‌دهند.

وی عضویت مکاتبه‌ای را از دیگر طرح‌های زیر پوشش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد و اظهار داشت: طرح عضو مکاتبه‌ای در کنار واحد سیار روستایی نیز شعر، داستان و مطالب دیگر را با پست برای علاقه‌مندان ارسال می‌کند که البته اعضای آن دایمی نیستند؛ بلکه به صورت دوره‌ای ۳۰۰ نفر عضو کانون می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با اشاره به ارایه خدمات فرهنگی، هنری، علمی، ادبی و دینی به ویژه در موضوع استعدادیابی و استعدادپروری به گروه‌های سنی ۴ تا ۱۸ سال، بیان کرد: ۶۲ کارگاه برای این اعضا با حق عضویت یک ساله در نظر گرفته شده است که سه روز دختران و سه روز پسران در کارگروه‌های تخصصی فرهنگی، علمی، ادبی و دینی شرکت می‌کنند.

وی یادآور شد: فعالیت‌ها و تولیدهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فضای مجازی با شیوع بیماری کووید- ۱۹ از اسفند سال گذشته آغاز و تا کنون افزون بر سه هزار اثر از سوی مربیان خلاق، فعال و پویا تولید شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

قلمکاریان بر لزوم توجه ویژه به مناطق محروم و روستایی این استان تاکید کرد و خوانش و معرفی کتاب، آموزش‌های نقاشی، سفال، املای شیرین، نوشتن خلاق، کلاس‌های مخلتف ادبی، هنری، دینی و نجوم  را از جمله این فعالیت‌ها برشمرد.

وی همچنین به تشکیل انجمن‌های قصه‌گویی، نمایش، عکاسی، سرود، شعر، داستان، نجوم و علوم با هدف تولید محتوا و فعالیت در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: این انجمن‌ها در مناسبت‌های گوناگونی منجمله عیدهای قربان، غدیر، محرم و صفر تولیدات مناسبی ارایه داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار