مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اظهار داشت: بر مبنای اظهار نامه‌های مالیاتی در استان اصفهان مالیات ۴۹ درصد اشخاص حقیقی و مشاغل این خطه صفر و ۳۷ درصد بقیه بین یک ریال تا ۲۵ میلیون ریال محاسبه شده است.
کد خبر: ۸۸۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ 13 August 2020

بهروز مهدلو با بیان اینکه سال گذشته ۲۱۸ هزار و ۱۵۳ نفر از اشخاص حقیقی و مشاغل اصفهان  اظهار نامه عملکرد مالیاتی خود را به این سازمان ارائه کردند ،ادامه داد: مالیات ۸۶ درصد گروه‌های دوم و سوم مشاغلی که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال گذشته حداکثر تا ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بود، بر اساس دستورالعمل تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم از طرف سازمان مالیاتی در خصوص توافق سالانه با اصناف از صفر تا ۲۵ میلیون ریال محاسبه شده است.

وی افزود: مؤدیان مشمولی که خواهان استفاده از شرایط مالیات مقطوع برای عملکرد  سال گذشته هستند، می‌توانند به جای تسلیم اظهارنامه، نسبت به تکمیل فرم طراحی شده برای توافق تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم اقدام کنند.

به گفته وی ۲ درصد مؤدیان درگروه اول قرار می‌گیرند که باید دفتر کل و روزنامه و اسناد و مدارک مالیاتی را بطور کامل ارائه کنند اما ۹۸ درصد در گروه های دوم و سوم قرار دارند که نیازی به ارائه دفتر ندارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اضافه کرد: آن دسته از صاحبان مشاغل نیز که میزان فروش کالا و خدمات آنها در سال گذشته بیش از ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بود، از شمول مالیات مقطوع خارج هستند و باید برای عملکرد خود، اظهارنامه متکی بر اسناد و مدارک ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۵۸ درصد این افراد سال گذشته از دستورالعمل تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم از طرف سازمان مالیاتی در خصوص توافق سالانه با اصناف استفاده کردند که این تعداد می‌تواند تا ۹۸ درصد افزایش پیدا کند.

مهدلو بیان کرد:هر کدام از اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغلی که در سال گذشته  تا ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال فروش داشته باشند می‌توانند از این توافق نامه استفاده کنند.

وی با بیان این که مالیات سال گذشته ۵۰ درصد مشاغل استان صفر ریال بود گفت: اظهار نامه فروش اصناف و مشاغل و اشخاص حقیقی با استفاده از سامانه و بانک‌های اطلاعاتی بررسی و در صورتیکه مغایرتی نداشته باشد مالیات متناسب با آن دریافت خواهد شد اما در صورتیکه اظهارنامه خلاف واقع ارائه شود شامل جریمه ۳۰ درصد کتمان غیر قابل بخشودگی می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد:مالیات اشخاص و مشاغلی که سال گذشته از صفر تا ۲۵ میلیون ریال پرداخت کردند امسال بدون افزایش خواهد بود و افرادی که از ۲۵ میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال مالیات پرداخت کردند،  چهار درصد اضافه می‌شود و از ۵۰ میلیون ریال تا ۱۰۰ میلیون ریال،  هشت درصد اضافه خواهد شد و مؤدیانی که از ۱۰۰ میلیون ریال به بالا پرداخت کرده باشند ۱۲ درصد به مالیات آنها اضافه خواهد شد البته به شرطی که میزان فروشی که در اظهار نامه ارائه کردند با اطلاعات بانک‌های این سازمان همخوانی داشته باشد.

وی ادامه داد: همه تراکنش‌های افراد در بانک های اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی وجود دارد و به این سامانه وصل است و در صورتیکه شخصی از دستگاه پوز مشاغل دیگری استفاده در سامانه مشخص است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار