نماینده ناظر در هیئت واگذاری فعالیت‌ها و بنگاه‌های دولتی به بخش غیردولتی گفت: رویکرد ما در هیئت عالی واگذاری، اصلاح قوانین و ضوابط‌ و نظارت‌های جدی‌تر به صورت تخصصی در راستای حل مشکلات است.
کد خبر: ۸۸۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴ 09 August 2020

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با دلایل برخی از واگذاری‌های ناموفق به بخش خصوصی اظهار داشت: بخشی از مشکلات موجود در برخی از خصوصی‌سازی‌ها به دلیل قوانین واگذاری‌ها و ناظر بر ضوابط است و بخشی به دلیل نظارت بر قواعد و قوانین است.

او افزود: از سویی دیگر دلیل آن بر می‌گردد به اینکه ما بخش خصوصی توسعه یافته و قوی هم‌پای این صنعت را در اقتصاد ایران نداریم، چراکه در دوره‌ای، دولت با توجه به عدم اقدام بخش خصوصی، یک صنعت ایجاد کرده و آن را توسعه داده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: الان بخش خصوصی کنونی توان مدیریت چنین شرکت بزرگی را ندارد و این مشکل ما و ساختار اقتصاد ایران است و کماکان ادامه دارد و همچنین گاهی سبب می‌شود که واگذاری‌ها به افرادی که اهلیت لازم را ندارند، صورت پذیرد؛ البته همه خصوصی‌سازی‌ها اینگونه نبوده و در برخی از آن‌ها خریدار توانسته است به خوبی عمل کند.

او با اشاره به نقش نمایندگان ناظر در فرآیند‌های جدید واگذاری گفت: سعی ما این است که در این دوره جدید هیئت عالی واگذاری به این سه مورد بیشتر توجه شود و ضمن اصلاح ضوابط و نظارت‌های جدی‌تر، وظیفه‌ای که بر عهده نمایندگان ناظر است به درستی انجام شود.

طغیانی ادامه داد: برخی از نمایندگانی که بعضا عضو این هیئت بوده‌اند، آشنایی لازم به مسائل اقتصادی را نداشته و فقط عضو مجلس یا کمیسیون بوده‌اند؛ اما نگاه ما این است که تخصصی‌تر وارد شویم و بتوانیم در این موارد نظارت‌های جدی‌تری داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار