کد خبر: ۸۸۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ 27 July 2020
 

مهم ترین رسالت ائمه جمعه در دوران کنونی و با وجود ابزار ارتباط جمعی و شبکه های اجتماعی توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا است.

 
توصیه به رعایت تقوابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ رییس شورای سیاست گزاری ائمه جمعه گیلان در گفتگوی خبر ساعت 20 شبکه باران گفت : ائمه جمعه تلاش می کنند با توجه به وجود ابزار جدید ارتباطی، رعایت تقوا را به نمازگران توصیه کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی با اشاره به اینکه یکی از اهداف برپایی نماز جمعه آگاه سازی مردم از سیاست های حاکمیت و نظام است افزود : با وجود انواع ابزار ارتباط جمعی و شبکه های مجازی، مردم و نمازگراران به اقامه نماز جمعه و تریبون نماز جمعه به عنوان تریبون نظام و حاکمیت اعتماد دارند.
 
  • وی در ادامه با رد تعیین موضوع خطبه های نماز جمعه از سوی شورای سیاست گزاری ائمه جمعه گفت : تحلیل های وسیعی در خصوص مسایل مختلف اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و روز جامعه در سایت (اِجنا) شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در دسترس عموم قرار دارد.
 
  • رییس شورای سیاست گزاری ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه ائمه جمعه علاوه بر مسلط بودن بر مسایل و احکام شرعی باید توان علمی و قدرت تحلیل داشته باشند افزود : آگاهی از مسایل مختلف اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی ، داشتن قدرت بیان ، مردمی بودن ، ساده زیستی ، انقلابی بودن ، نداشتن وابستگی به حزب یا جناح سیاسی ، شجاعت و صراحت در بیان، از دیگر ویژگی های عمومی ائمه جمعه است. 
 
  • حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی با اشاره به نظارت بر تریبون های نماز جمعه از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت : 35 پایگاه نماز جمعه در گیلان وجود دارد که عمده آنها مساجد جامع شهرستان های استان است.
 
  • وی در ادامه با اشاره به در دست ساخت بودن 8 مکان و جایگاه برپایی نماز جمعه در گیلان گفت : بخش عمده این پایگاه ها با کمک خیران در دست ساخت است.
 
رییس شورای سیاست گزاری ائمه جمعه گیلان به مرحله دوم رزمایش مردمی مواسات ، همدلی و کمک مومنانه با عنوان نهضت تعاون و احسان اشاره کرد و افزود : این مرحله از رزمایش با کمک مردم و خیران و با هدف کمک به آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار