مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، از شناسایی و دستگیری دو شهروند خبر داد که با ثبت ۵۰۰ تماس به شماره ۱۲۵ برای ستادفرماندهی آتش نشانی ایجاد مزاحمت کرده بودند.
کد خبر: ۸۷۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳ 24 July 2020

محمد مسعود چایچی با اعلام این خبر، اظهار کرد: این دو نفر در ماه گذشته با استفاده از تلفن همراه و باجه های تلفن عمومی با ایجاد مزاحمت برای همکاران ما سبب اختلال در امر امدادرسانی و پاسخگویی به تماس گیرندگان واقعی با سامانه ۱۲۵‌شده بودند.

وی تصریح کرد: با توجه به اصرار افراد خاطی به ایجاد مزاحمت برای سازمان آتش نشانی، شماره تلفن و مکان تماس گیرنده مشخص و با هماهنگی حراست سازمان و مقام قضایی افراد مذکور شناسایی و دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: در سه ماهه نخست امسال نزدیک به ۱۶ هزار تماس تلفنی در سامانه ۱۲۵ آتش نشانی کاشان ثبت شد که ۱۲ هزار و ۱۴۵ تماس یعنی معادل ۷۵ درصد تماس ها به قصد مزاحمت از طرف برخی شهروندان و با تلفن همراه بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: آتش‌نشانی یکی از دستگاه های امدادی در زمان حادثه است و تاخیر در زمان رسیدن به محل ماموریت، احتمال مرگ و زندگی شهروندان است، بنابراین مزاحمت برای این سازمان جرم نسبت به کل جامعه تلقی می شود.

چایچی افزود: یکی از راهکارهای کاهش مزاحمت برای دستگاه های امدادی، آموزش شهروندان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار