سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان گفت: یکی از اقدامات مهم و موثر دولت یازدهم و دوازدهم در عرصه ارتقای کتابخوانی، ایجاد دسترسی، انگیزه و مهارت در این عرصه بوده است.
کد خبر: ۸۷۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷ 24 July 2020

امیر هلاکویی افزود: در حوزه ایجاد دسترسی با افزایش تعداد کتابخانه‌ها از ۱۵۵ باب در سال ۹۲ به ۱۹۲ باب در سال گذشته امکان مطالعه را برای تمامی اقشار و افراد در استان فراهم کرد.

وی به برپایی ۳۷ ایستگاه مطالعه در مراکز پرتردد و رفت و آمد استان اشاره کرد و گفت: با تجهیز این ایستگاه‌ها به یک میلیون جلد کتاب امکان مطالعه برای عموم مردم استان فراهم شد.

این مسوول یکی از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در سالجاری را افتتاح ۲۰ باب کتابخانه تا پایان سال ذکر کرد و افزود: در سه سال اخیر درمجموع حدود ۲۴ باب کتابخانه با مساحت ۲۰ هزار مترمربع به کتابخانه‌های عمومی استان افزوده شده است.

وی به تعمیر و تجهیز بالغ بر ۹۵ درصد کتابخانه‌های استان در راستای بهبود فضای فیزیکی و دسترسی به کتاب در دولت یازدهم و دوازهم اشاره کرد.

هلاکویی یادآور شد: در سه سال اخیر در مجموع بالغ بر ۵۵۰ هزار جلد کتاب و حدود هشت هزار قلم تجهیزات به کتابخانه های استان اضافه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :