فولاد مردان ذوب آهن با تکیه بر توان داخلی و اراده خود، تولید محصول ریل را تا سه برابر در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش دهند.
کد خبر: ۸۷۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳ 17 July 2020

مدیرعامل شرکت ذوب آهن با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی این شرکت برای تولید ریل ۴۰۰ هزار تن در سال است، گفت: در سه ماهه امسال، بیش از ۳۰ هزار تن ریل در این شرکت تولید شده که افزایش ۳۰۰ درصدی را نسبت به پارسال نشان می‌دهد.

یزدی زاده با بیان اینکه تولید ریل با تکیه بر توان و دانش داخلی، صنعت حمل و نقل ریلی کشور را از واردات این محصول استراتژیک بی نیاز کرده است افزود: تولید این محصول به تدریج با رفع مشکلات و تلاشگران ذوب آهن اصفهان افزایش چشمگیری یافته به طوری که علاوه بر تامین ریل خطوط راه آهن‌کشور، صادرات را هم در برنامه دارد.

وی گفت: با دستیابی به دانش تولید ریل‌های با کیفیت و استاندارد جهانی از خروج سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.

یزدی زاده از امضای قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور هم خبر داد و افزود: مقرر شده تا پایان سال، ۱۰۰ هزار تن ریل تحویل داده شود.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن به آغاز عملیات ریل گذاری در محور چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور در سواحل مکران به زاهدان اشاره کرد و افزود: در مرحله نخست، ذوب آهن پنج هزار تن ریل به قرار گاه خاتم تحویل خواهد داد و در مراحل بعد، این میزان به ۹۶ هزار تن خواهد رسید.

وی گفت: اشتغالزایی برای بیش از هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم از دیگر ثمرات ریل وطنی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار