تابناک: "بهشت آباد" همانقدر که نتوانسته برای مردم اصفهان آب داشته باشد اما برای برخی مسئولان که به دنبال اهداف سیاسی خاص خود هستند، نان داشته است!.
کد خبر: ۸۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ 02 September 2015
به گزارش تابناک اصفهان، انتقال آب زاینده رود از منطقه بهشت آباد واقع در حوضه آبی زاینده رود به اصفهان و استان های یزد و کرمان جرو طرح های پرقدمت اصفهان به شمار می رود که به دلایلی همچون مخالفت شدید، مسئولان استان چهارمحال و بختیاری و کشاندن این مخالفت ها تا پای استیضاح وزیر نیرو در دولت های مختلف، تقریبا متوقف مانده است.

اینکه این طرح با حرکت لاک پشتی پیشرفت می کند و خبری از به ثمر نشستن این طرح برای رفع مشکلات آبی سه استان مذکور نیست، خبر از پشت پرده های سیاسی و فشارهای برخی نمایندگان برای توقف این طرح دارد.

نمیاندگان برخی استان ها با القای این تفکر که اجرای بهشت آباد خطر زلزله را برای برخی روستاهای چهارمحال و بختیاری به دنبال دارد درصدد، ایجاد مانع برای عدم اجرایی شدن طرح هستند.

در برهه ای نیز با اعمال فشار، وزارت نیرو را وادار به گرفتن تصمیمی کردند که در پی آن این طرح به جای انتقال با روش احداث تونل با لوله عملیاتی شود که با مقاومت مسئولان اصفهان و غیرکارشناسی بودن این روش، این تصمیم عملیاتی نشد.

"بهشت آباد" همانقدر که نتوانسته برای مردم اصفهان آب داشته باشد اما برای برخی مسئولان که به دنبال اهداف سیاسی خاص خود هستند، نان داشته است.

حال این طرح بعد از سال ها اجرا از سوی شرکت آب منطقه ای اصفهان گویی به شرکت آب و نیرو منتقل شده است و قرار است از این پس این شرکت عملیات اجرایی بهشت آباد را انجام دهد.

این شرکت که بیشتر در حوزه ساخت سد و نیروگاه های برق آبی فعالیت دارد، در حال حاضر در حوضه زاینده رود، در حال بهره برداری از سد و نیروگاه کوهرنگ نیز هست.

البته قراربود عملیات اجرایی شد بهشت آباد از ابتدای سالجاری عملیاتی شود که حال با این تصمیم وزارت نیرو برای انتقال مجری پروژه به شرکت آب و نیرو این تصمیم در حال تحقق است.

اینکه اجرای طرح حساسی مانند بهشت آباد به شرکت تخصصی سپرده شده است را می توان به فال نیک گرفت اما بیشتر چالش بهشت آباد در این سالها در حوزه تخصصی نبوده و لازم است گره های سیاسی که بر سر راه این طرح زده می شود، باز شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار