تابناک: مرکز بهداشت استان اصفهان با اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی، نظارت بر مجتمع های پذیرایی بین راهی را افزایش داده است.
کد خبر: ۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸ 28 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: این مرکز از اول اسفند امسال شروع به بازرسی از همه مجتمع های پذیرایی بین راهی در سطح استان کرده است که این برنامه تا 15 فروردین سال آینده ادامه خواهد یافت.

مهدی رفیعی با اشاره به فعالیت حدود 250 مجتمع پذیرایی بین راهی در استان اصفهان افزود: این بازرسی ها با هدف حفظ و ارتقاء سلامت و امنیت غذایی مسافران و میهمانان نوروزی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه این بازرسی ها توسط 57 تیم انجام می شود اظهار کرد: در این بازرسی ها مواردی مانند رعایت مسائل بهداشتی، نمازخانه ها، بهداشت محیط و غذا و سرویس های بهداشتی مدنظر است.

این کارشناس بهداشت محیط یکی از معضلات اصلی درباره مجتمع های پذیرایی بین راهی را سرویس های بهداشتی آنها دانست و گفت: به طور معمول متولی خاصی برای این بخش بویژه نظافت آن وجود ندارد و باید این مساله اصلاح شود.

وی پراکنده شدن زباله در داخل و محیط اطراف مجتمع های بین راهی را یکی دیگر از معضلات موجود خواند و افزود: لازم است در این زمینه مردم نیز مسائل بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

وی تصریح کرد: این بازرسی ها و نتیجه بخش بودن آنها نیازمند همکاری و توجه مسئولان بویژه در حمل و نقل و پایانه ها، دهیاری ها، فرمانداری ها و ستاد اقامه نماز است.

رفیعی به تشدید کنترل و نظارت هدفمند بر مراکز و اماکن اقامتی، گردشگری، مواد غذایی و تفریحی در برنامه بسیج سلامت نوروزی اشاره و بیان کرد: در این برنامه مکان ها و واحدهایی مانند شیرینی پزی ها، تولیدی آجیل، آب میوه بستنی فروشی ها، هتل ها و رستوران ها نیز بازرسی می شود.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: سال های گذشته بازخورد خوبی از سوی مردم برای اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی داشتیم.

وی اضافه کرد: مرکز بهداشت استان برای این بازرسی ها و برخورد با متخلفان از ابزار قانونی کافی و قدرتمند برخوردارست.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان یکی از مقاصد اصلی گردشگران در ایام نوروز است.

نوروز امسال بیش از 26 میلیون نفر از استان اصفهان عبور کردند که این رقم رشد پنج درصدی نسبت به سال قبل نشان می دهد.

بر اساس آمار، استان اصفهان نوروز امسال سه میلیون و 200 هزار گردشگر شب خواب داشت که این افراد در هتل ها و مهمانسراها، باغ فدک (محل اسکان موقت مسافران) و نیز اقامتگاههای خصوصی (اماکن استیجاری سازمان یافته) و مدارس اقامت داشتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :