به بهانه روز بانکداری اسلامی؛
تابناک: مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه رسالت در استان اصفهان با بیان اینکه ما برای تحقق بانکداری اسلامی در کشور هیچ گونه خلاء قانونی نداریم، گفت: ایراد در نحوه اجراست که نیاز به بازنگری دارد.
کد خبر: ۸۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 01 September 2015
ابراهیم مسکین در گفتگو با تابناک، با بیان اینکه تمام نیازهای جامعه بشری در قرآن دیده شده و برای برآورده شدن آنها راهکارهایی ارایه شده است، اظهار داشت: معاملات اقتصادی، خرید و فروش، بیع و بانکداری اسلامی نیز از جمله مواردی است که در قرآن در خصوص آن آیاتی آورده شده است.

وی با بیان اینکه در قرآن به قرض‌الحسنه بسیار تاکید شده است و از این رو مسلمانان می‌توانند برای رفع مشکلات مالی خود از این سنت پسندیده بهره ببرند، ادامه داد: بر اساس آیات و روایات الهی پاداش اخروی قرض‌الحسنه 18 برابر پاداش صدقه دادن است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه رسالت استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ترویج فرهنگ استفاده از بانکداری اسلامی باید مورد توجه ویژه باشد، افزود: در اسلام 13 عقد اسلامی در خصوص بانکداری اسلامی مطرح شده است که هر یک از آنها دارای احکام شرعی خاص خودش است که در کشور ایران نیز این عقود به تایید مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است.

وی با بیان اینکه ما برای تحقق بانکداری اسلامی در کشور هیچ گونه خلاء قانونی نداریم، اضافه کرد: ایراد در نحوه اجراست که نیاز به بازنگری دارد.

مسکین با بیان اینکه بانکداری اسلامی ما را به سمت اقتصاد معنوی سوق می‌دهد، ادامه داد: فرهنگ جامعه ما به فرهنگ‌های ربوی تبدیل شده است و باید تمام تلاش خود را برای معطوف ساختن مردم به سمت بانک‌های قرض‌الحسنه‌ای بکارگیریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ضروری است که مردم عادی و صنایع خرد در بانک‌های قرض‌الحسنه‌ای سرمایه‌گذاری کنند، افزود: صنایع بزرگ و سرمایه‌گذاران کلان می‌توانند در بانک‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه رسالت استان اصفهان با بیان اینکه راه اندازی بانک‌های قرض‌الحسنه‌ای در کشور از سال 86 کلید خورده است، اظهار داشت: در چند سال اخیر 50 درصد از تسهیلات ارایه شده به مردم در خصوص وام اشتغال بوده است.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات بانکی ارایه شده به مشتریان بانک قرض‌الحسنه رسالت در هر دوره 20 میلیون تومان است، گفت: ما می‌توانیم 75 درصد از سرمایه خود را در قالب تسهیلات و با کارمزد 2 درصد به مردم واگذار کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :