نبض بازار اصفهان
تابناک: بازارهای مالی اصفهان امروز نسبت به روزهای قبل تکاپوی بیشتری از فعالان به خود دیدند.
کد خبر: ۸۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 01 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، بازارهای مالی اصفهان امروز نسبت به روزهای قبل تکاپوی بیشتری از فعالان به خود دیدند و بیشترین تحرکات البته در بازار ارز مشاهده شد، با اینکه حجم معاملات در بازار آهن نیز رفته رفته در حال افزایش است. در بازارهای جهانی نیز بازگشایی نفت و فلزات اساسی همگی منفی بود که اثری منفی بر بازارهای اصفهان داشت.

در بازار سرمایه امروز حالت خریداران همچنان تدافعی و با محافظه‌کاری کامل بود اما با این حال تمایل بازار با وجود رکود نسبی در معاملات به سمت منفی شدن بود. ارزش معاملات امروز به 91 میلیارد ریال رسید که بخش مهمی از آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت.

بیشترین حجم معاملات نیز در ثشرق و وبصادر ثبت شد و بیشترین تقاضا نیز از آن قند اصفهان شد، بیشترین حجم معاملات گروهی و تحرکات مثبت در گروه قندی بود که سال­هاست از چشم بازار دور مانده­اند. شاخص کل در معاملات امروز 241 واحد افت کرد و به 64220 واحد رسید. در تالار اصفهان نیز همچنان جو انتظار حکمفرماست و فعالان و کارشناسان بازار دست از معامله کشیده و منتظر بروز اتفاقات حقیقی و قابل اطمینان روی تابلوی بورس هستند.

بازار ارز اصفهان امروز تحرکات بالا گرفت و پس از تکانه­‌های اولیه که در هفته قبل مشاهده شد و هشدارهای آن در فارس نیز داده شد، نرخ ارز باز هم بالا گرفت و دلار امروز نفوذهایی به بالای 3400 تومان نیز داشت و در نیمه روز در 3412 تومان بسته شد.

برخی صرافان در پاسخ به خبرنگار فارس معتقد به رشد بیشتر دلار طی ماه­‌های آتی به دلیل حضور بیشتر تجار و افزایش درخواست دلار برای واردات هستند. در سایر ارزها نیز پوند 5265 و یورو 3850 معامله شدند.

در بازار طلا تقابل افت اونس و رشد دلار داخلی به نفع دلار تمام شد و قیمت­‌ها با رشد مواجه شدند و در نتیجه آن سکه نقدی به 918500 تومان رسید. در سر رسیدهای بازار آتی سکه اما بعضا افت­‌هایی مشاهده شد و به ترتیب شهریور، آبان، دی و اسفند 916؛ 914.5، 915.5 و 924.5 معامله شدند.

فعالان بازار طلا این روزها دچار سردرگمی شده و نوسانات بازار را صرفا از روی بی تصمیمی بازار عنوان می­‌کنند و معتقدند همچنان نگرانی از بابت افول اقتصاد چین و موج ناآرامی در بازارهای مالی پابرجاست و در این شرایط بازار طلا تنها محدود به نوساناتی کوتاه مدت می­‌شود و خریداران و فروشندگان نمی­‌توانند با خیال راحت به معامله بپردازند.

قیمت محصولات فولادی در بازار امروز اصفهان از سوی کارخانجات بدون تغییر اعلام شد و روند تخفیفات روزهای قبل متوقف گردید اما در بنگاه­های اصفهان محصولاتی همچون میلگرد 5 الی 10 تومان ارزانتر فروخته شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :