تعداد درختان فرسوده و خطرساز کلانشهر اصفهان کمتر از یک دهم درصد است.
کد خبر: ۸۶۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶ 17 June 2020

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: تعداد محدودی از سه میلیون و ۴۰۰ هزار اصله درخت در حاشیه رودخانه، مادی ها، خیابان‌ها، پارک‌ها و دیگر فضا‌های سبز کلانشهر اصفهان فرسوده و خطرساز هستند.

فروغ مرتضایی نژاد افزود: پارسال ۳۷۴ و سال قبل از آن هم ۵۰۵ اصله درخت خطرآفرین در کلانشهر و امسال هم ۴۰ اصله درخت خطرساز در این کلانشهر شناسایی و قطع شده است.

وی گفت: کمیته‌ای در سازمان برای تشخیص قطع یک اصله درخت خطرساز و پوکی تنه با دستگاه ترموگراف فعال است.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، خشکسالی‌های متوالی، آلودگی به قارچ و به پایان رسیدن عمر درخت را از عوامل ناشی از قطع درخت بیان کرد و گفت: درصورت قطع درخت، درختی مقاوم به خشکی و کم آبی با عمر ۲۰۰ ساله از گونه‌های بلوط و داغ داغان جایگزین آن و کاشته می‌شود.

فروغ مرتضایی نژاد با اشاره به نگرانی مردم و اعتراض به سازمان برای قطع درختان سبز افزود: این درختان در ظاهر سبز و قامت برافراشته اند، اما در باطن پوک هستند و اندک وزش بادی بر روی مردم یا خودرو‌ها سقوط می‌کند.

وی گفت: درختان سپیدار یا کبوده در حاشیه رودخانه که عمر مفیدشان ۳۰ سال است و از پایه سست می‌شوند، غالب درختان قطعی هستند.

فروغ مرتضایی نژاد افزود: اگر در صورت وزش باد شاخه‌ها و دستک‌های درختی شکست، این درخت فرسوده نیست و قابل ترمیم است.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: اگر در اثر وزش باد درختی به فرد یا خودرویی آسیب وارد کند، همزمان با پلیس با شماره ۱۳۷ هم تماس برقرار شود تا مسائل بیمه و تعیین خسارت وارده، پیگیری و از طریق شهرداری همان منطقه به خسارت دیده پرداخت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :