مدیر عامل ذوب اهن اصفهان
مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در حالی بیماری های تنفسی را در بین کارگران ذوب آهن رتبه سوم خواند که به رتبه اول و دوم اشاره ای نکرد.
کد خبر: ۸۶۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶ 11 June 2020

به گزارش خبرنگار تابناک در اصفهان، منصور یزدی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه هیچ صنعتی را از لیست صنایع آلاینده حذف نخواهند کرد به دلیل اینکه عوارض آلایندگی دریافت می کنند، گفت: پرداخت سالانه یک درصد عوارض آلایندگی معادل پرداخت ۱۱۰ میلیارد تومان است.
وی با اعلام اینکه اگر سالانه یک درصد عوارض سالیانه به جیب صنعت می رفت قطعا نتایج رفع آلایندگی بیشتر دیده میشد، گفت: ذوب آهن اصفهان ۸۰ برابر آلاینده ای که تولید می کند فضای سبز دارد یعتی به جای ۲۰۰ هکتار فضای سبز هم اکنون ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار پوشش گیاهی ذوب آهن است اما چرا باید عوارض آلایندگی پرداخت کند.
مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در پاسخ به ادعاهای محیط زیست مبنی بر آلودگی ذوب آهن و پرونده قضایی در خصوص آلایندگی ذوب آهن گفت: سالانه ۱۵ میلیارد تومان برای نگهداری فضای سبز هزینه میشود.
وی با بیان اینکه هر ۱۰ روز یک اخطار زیست محیطی به دوب اهن داده میشود و مسئله جدیدی نیست، گفت: متاسفانه بعضا سیاه نمایی هایی در خصوص ذوب آهن میشود و طی دو سال اخیر فشارهای زیست محیطی زیادی بر ما وارد شد که بیشتر جنبه سیاسی داشت.
وی با بیان اینکه در خصوص ادعاهای محیط زیست پاسخ داریم ، گفت: کشیدن سیگار هم مضر هست اما چرا ممنوع نمی کنند و خودرو هم استارت بزنیم آلودگی دارد.
وی با اشاره به اینکه در زمان شیوع کرونا و کاهش تردد خودرو شاهد هوای پاک بودیم و نشان می دهند خودروها سهم زیادی در آلودگی ها دارد، گفت: هر عارضه زیستی محیطی را چرا مربوط به فولاد و ذوب اهن می دانید.
یزدی زاده از اجرای طرح جامع زیست برای هوای پاک و آب و خاک پاک خبر داد و بیان داشت: چرا آمریکا بدنبال تحریم دوب اهن است چون یکی از صنایع مهم کشور و تولید ذغال سنگ وابسته به ذوب آهن است.
وی با اظهار اینکه ۱۴ هزار نفر در ذوب آهن مشغول به کارند، گفت: ۲ میلیون نفر مستقیم و غیر مستقیم زندگیشان با ذوب آهن می چرخد.
مدیر عامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: امکان صفر شدن الایندگی در ذوب اهن نیست و در راستای کاهش الودگی زیست محیطی بهبود و اصلاح درب‌هاي باتري كك‌سازي به نوع قابل انعطاف به منظور جذب كامل گازهاي فرآيندي توليدي و جلوگيري از انتشار آن به محيط: اين پروژه با طراحي و ساخت درب نمونه فلكسيبل در اواخر سال 96 آغاز گرديد. وی گفت: پس از ساخت و نصب درب نمونه فلكسيبل بر روي باطري 3 و تاييد اثر بخشي آن ، مرحله اول پروژه شامل ساخت 74 عدد درب مربوط به سمت كك با استفاده از توانمندي هاي داخل شركت طي يك برنامه زمانبندي 5/7 ماهه از اول فروردین سال گذشته آغاز و در اواسط آبان ماه سال گذشته با هزينه اي معادل 150 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
یزدی زاده اعلام کرد: در فاز دوم اين پروژه مقرر است 74 عدد درب مربوط به سمت ماشين هاي تخليه كك و 10 عدد درب رزرو نيز ساخت و بر روي باطري 3 نصب گردند. اين پروژه از اول آبان ماه سال گذشته آغاز و پيش بيني مي شود تا اواخر مردادماه سال 99 با هزینه ای معادل 160 میلیارد ریال به بهره برداری برسد.
وی گفت: لازم به ذکر است به دلیل تحریم های ظالمانه کلیه مراحل طراحی ، تأمین، ساخت و نصب و بهره برداری از پروژه مذکور با انجام طرح های تحقیقاتی متعدد با استفاده از توانمندی های نیروهای متخصص داخلی شرکت انجام گرفته است که این خود گامی بسیار ارزشمند و کم نظیر در جهت تحقق شعار بومی سازی و عدم وابستگی به خارج می باشد.
وی گفت: در ایام کرونا هیچ یک از کارگران بخاطر محیط دوب آهن کرونا نگرفتند و اگر هم کسی گرفت بخاطر این‌است که در بیرون از ذوب آهن کرونا گرفت و هیچ‌مورد فوتی بخاطر کرونا نداشتیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار