تابناک: اگر نقش رسانه ها در به ثمر رسیدن یک پروژه از دیدگاه برخی مسئولان چندان مهم جلوه نمی نماید پس چگونه است که پرداختن به موضوعی مانند خط دوم مترو، می تواند " به اصل پروژه لطمه زده و پروژه را بی‌جهت متوقف ‌کند"!!؟.
کد خبر: ۸۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴ 30 August 2015
به گزارش تابناک اصفهان، عبور خط یک متروی اصفهان از خیابان چهارباغ عباسی و از کنار مدرسه چهارباغ، که هنوز هم دل بسیاری از میراث دوستان اصفهان را به درد می‌آورد یکی از موضوعات پربحث در رسانه های استان و حتی کشور بود.

پرداختن به این موضوع از سوی رسانه ها در آن زمان سبب شد تا تصمیمات در خصوص خط یک متروی اصفهان با وسواس بیشتری از سوی مسئولان دنبال شود و در برخی موارد مانند انحراف دستگاه "تی بی ام" در نزدیکی یکی از پایه های پل سی و سه پل، تنها از طریق رسانه ای شدن موضوع به چاره اندیشی منجر شد.

اگر پیگیری رسانه ها در مورد بسیاری از ریزمسائلی که در مورد خط یک مترو رخ داد، نبود، مشخص نبود خط یک مترو کدام راه را در پیش میگرفت و چقدر خسارت به دلیل عدم تدبیر مسئولان وقت شهری و مترو به شهر و میراث فرهنگی شهر وارد می شد!.

مسئله ای که نقطه قوت رسانه در همراهی با یک پروژه به شمار می رود حال در دیدگاه استاندار اصفهان به نقطه ضعف رسانه ها بدل شده است و وی از این همه پیگیری خبرنگاران و رسانه ها گویی به ستوه آمده است و خواستار کشیدن ترمز پیگیری از سوی رسانه ها شده است!.

رسول زرگرپور در مراسم پیش راه اندازی فاز نخست خط اول متروی اصفهان، وقتی نوبت به صحبت در مورد خط دوم مترو شهر رسید، گفت: کسی نگران میدان امام(ره) نباشد ما کار را شروع کرده و جلو می‌بریم و طی دو ماه آینده معلوم می‌شود که آیا از زیر میدان امام (ره) عبور می کند یا خیر اینکه مدام رسانه‌ها به عبور یا عدم عبور می‌پردازند به اصل پروژه لطمه خورده و پروژه را بی‌جهت متوقف می‌کند و این نیازمند کار کارشناسی و نه رسانه‌ای است.

استاندار اصفهان خطاب به رسانه‌ها خاطرنشان کرد: شما رسانه‌ها به جای پرداختن به حاشیه‌های اصفهان به اصل متن‌ها بپردازید و حاشیه را به متن نیاورید بلکه در اجرای پروژه ها به خصوص مترو کمک کنید.

آقای استاندار! انگار فراموش کرده اید، وقتی زمانی همه آنهایی که مسئولیتی در شهر و کشور داشتند، چالش های خط یک متروی اصفهان را فراموش کردند و رسانه ها در این میان، کوتاه نیامدند و تا آخر این جریان را همراهی کردند، با همه تلاششان نهایتا، متروی اصفهان دل بافت تاریخی چهارباغ را شکافت و گذشت و حال انتظار دارید رسانه ها به خط دوم که تاریخی ترین میدان شهر و یکی از زیباترین میدان‌های جهان را نشانه گرفته است، سکوت کنند!!.

در ضمن شما گفته اید، پرداختن به عبور یا عدم عبور مترو، جزو موضوعات حاشیه ای است!!. اظهار نظری که از مقام ارشد اجرایی استان بعید است چراکه دغدغه میراث فرهنگی، مدیران شهری و حتی به اذعان خودتان، مدیریت استان و نیز رسانه‌ها ماه‌هاست که معطوف خط دوم قطار شهری شده است و حال چگونه مسئله ای به این مهمی می تواند برای رسانه ها یک موضوع در حاشیه باشد!؟.

از سوی دیگر اگر نقش رسانه ها در به ثمر رسیدن یک پروژه از دیدگاه برخی مسئولان چندان مهم جلوه نمی نماید پس چگونه است که پرداختن به موضوعی مانند خط دوم مترو، می تواند " به اصل پروژه لطمه زده و پروژه را بی‌جهت متوقف ‌کند"!!؟.

در چنین مواقعی رسانه های اصفهان بیشتر شبیه مرغ عزا و عروسی اند؛ رسانه هایی که در زمان بحران و چالش از نظر برخی مدیران باید سکوت کنند تا رسانه هایی حرفه ای قلمداد شوند و رسانه هایی که در صورت سکوت در خصوص مشکلات شهر و استان به بی تحرکی و عدم جریان سازی متهم می‌شوند!.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار