توزیع آب کشاورزی کشت پاییزه در اصفهان تا 15 خرداد امسال به پایان می رسد.
کد خبر: ۸۵۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ 30 May 2020

 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: نیاز آبی کشت پاییزه کشاورزی در سه مرحله 20 روز در آبان و 18 روز در اسفند سال گذشته و ادامه توزیع هم از 15 فروردین تا 15 خرداد امسال متناسب باحجم آب در سد زاینده رود  تامین شده است.

حسن ساسانی افزود: درباره زمان توزیع آب کشاورزی  هنوز تصمیم گیری نشده است.

وی حجم کنونی سد زاینده رود را 617 میلیون مترمکعب بیان کرد و گفت: اکنون ورودی آب این سد قوسی شکل 102 و خروجی آن هم 108 مترمکعب برثانیه رسیده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان، میزان بارندگی ها از اول سال آبی تاکنون در بازه زمانی مهر تاکنون در سرشاخه های اصلی زاینده رود چلگرد  هزار و 175 میلی متر اعلام کرد و افزود: درحالیکه میزان بارش ها در مدت مشابه سال گذشته  دو هزار و 124 میلی متر و در متوسط بلند هزار و 353 میلی متر بوده است.

حسن ساسانی گفت: میزان بارندگی ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 45 درصد و در مقایسه با بلند مدت 13 درصد کمتر شده است.

زاینده‌رود بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی به ویژه زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق حدود 200 کیلومتر پیش می‌رود و پس از عبور از شهر تاریخی ورزنه آخرین سکونتگاه کنار زاینده رود در نهایت به مانداب گاوخونی می‌ریزد.

سد زاینده‌رود  سال 1349 در 110 کیلومتری غرب اصفهان احداث شده‌ و بیشینه حجم مخزن این سد یک میلیارد و 470 میلیون متر مکعب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار