رئیس هیات امنای شهرک صنعتی سلیمان صباحی آران‌وبیدگل بابیان اینکه در شرایط کنونی شهرک صنعتی با ظرفیت کمتر فعال است گفت: باید شرایط لازم برای رونق تولید هر چه زودتر فراهم شود.
کد خبر: ۸۴۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱ 11 May 2020

عبدالرحیم مفیدی، کسادی بازار داخلی به علت افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید را از جمله علت‌های اصلی شرایط کنونی برشمرد اضافه کرد: بستن مرزها، نبود صادرات و ثبات قیمت، غیرقابل پیش‌بینی بودن آینده را نیز از مشکلات دیگر تولیدکنندگان فرش ماشینی عنوان کرد.

به گفته وی، فرآیندها و کاغذبازی‌های اداری (بوروکراسی) و نحوه همکاری دستگاه‌ها در استان و منطقه موجب کم شدن رشد تولید در این شهرستان شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران‌ و بیدگل با اشاره به آمار کالاهای صادراتی این شهرستان در سال ۹۸، از کاهش سهم فرش ماشینی و صنایع وابسته خبر داد و تشریح کرد: بیش از ۲۰۵ میلیون دلار کالا سال گذشته از این شهرستان به مقصد کشورهای خارجی صادر شد که ۲۵ درصد فرش ماشینی و صنایع وابسته به فرش بود.

مجتبی محلوجی افزود: بیشترین فرش ماشینی این شهرستان به مقصد کشورهایی مانند جمهوری آذربایجان، افغانستان، پاکستان، امارات متحده، عراق، قطر و گرجستان صادر شد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده در نتیجه شیوع ویروس کرونا، از ابتدای اسفند سال گذشته تا کنون صادرات از این شهرستان متوقف شد که به نوعی رکود در صنعت فرش ماشینی این شهرستان ایجاد کرد.

محلوجی با اشاره به فعالیت ۷۰۰ کارخانه فرش ماشینی دارای مجوز بهره‌برداری در آران ‌و بیدگل یادآور شد: پیش‌تر بیش از ۵۰ درصد فرش ماشینی کشور در این شهرستان تولید می‌شد که منطقه را به قطب تولید این کالا در ایران و حتی جهان تبدیل کرده بود.

به گفته رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران‌ و بیدگل، سال گذشته این شهرستان با وجود تحریم‌های ظالمانه، کمترین میزان تعطیلی واحدهای صنعتی در کشور را داشت و نرخ بیکاری در آن نزدیک به پنج درصد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار