رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بیمار کرونایی مبتلا به ام.اس بعد از 40 روز بستری و بعد از تزریق موفق پلاسما بهبود یافته و با حال عمومی مساعد از بیمارستان کاشان مرخص شد.
کد خبر: ۸۴۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸ 09 May 2020

سیدعلیرضا مروجی با اشاره به بستری شدن ۱۲ بیمار حاد تنفسی در طول ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان شهید بهشتی کاشان، اظهار کرد: از این بین هشت نفر اهل کاشان و چهار نفر از آنان از همشهریان اهل آران و بیدگل هستند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۶ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری هستند، گفت: تاکنون بیش از ۲۳ هزار و ۷۷ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به پایش کامل مردم دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل در مرحله اول غربالگری کرونا تصریح کرد: در مرحله دوم غربالگری کرونا تاکنون بیش از ۶۴ درصد از شهروندان بالای ۳۰ سال منطقه کاشان پایش شده‌اند.

وی با بیان اینکه در ۲ ماه گذشته بیش از ۲ هزار و ۶۰۹ نفر بیمار حاد تنفسی از بیمارستان‌های شهید بهشتی کاشان و حضرت سیدالشهدا (ع) آران و بیدگل ترخیص شده‌اند، خاطرنشان کرد: در این مدت تست کرونای یک‌هزار و ۱۱۷ نفر مثبت و تست یک‌هزار و ۱۳۱ نفر منفی بوده است.

مروجی بیان داشت: هم‌اکنون نیز در مراکز ۱۶ ساعته و مراکز شبانه روزی غربالگری شهروندان دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل در حال انجام است.

وی کاشان را در بحران کرونا نماد هم‌دلی و هم‌زبانی دانست و گفت: در این مدت با همکاری مردم و گروه‌های جهادی و زحمات کادر بهداشتی و درمانی رونق و جهش تولید سلامت را در منطقه شاهد بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه دوران کرونا هنوز تمام نشده است، تاکید کرد: کرونا همچون ماری خفته و زخمی است که اگر مراقبت نکنیم هر لحظه امکان طغیان و حمله مجدد آن وجود دارد.

وی از اولین تزریق موفقیت آمیز پلاسما برای یک بیمار خانم ۴۳ ساله مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید بهشتی کاشان خبر داد و افزود: این بیمار مبتلا به MS بعد از چهل روز بستری بعد از تزریق موفق پلاسما بهبود یافته و با حال عمومی مساعد مرخص شد.

مروجی با اشاره به اینکه این روش درمانی بر روی چند بیمار دیگر مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید بهشتی کاشان در حال انجام است، گفت: این بیمارستان براساس برنامه مشخص، با بهبودیافتگان بیماری که دارای شرایط سنی مناسب و نداشتن بیماری زمینه‌ای تماس خواهند گرفت تا برای نمونه‌گیری و اهدای پلاسما مراجعه کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار