معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: هم‌زمان با پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا آزمایش تشخیص کرونا در آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۴۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹ 01 May 2020

حمیدرضا بنفشه با بیان اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا در کاشان پژوهشگران و محققان دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز فعالیت‌های تحقیقاتی خود را برای مبارزه با این ویروس آغاز کردند، اظهار کرد: در سه هفته پایانی سال گذشته ۱۰ طرح تحقیقاتی از طرف اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طراحی و با اخذ کد اخلاق انجام شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از این طرح‌های تحقیقاتی در یکی از مهمترین مجله‌های علمی تحقیقاتی رادیولوژی منتشر شد، گفت: محققان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حال انجام تحقیقی مشترک با دانشگاه علوم پزشکی تهران برای تأثیر داروهای گیاهی برای درمان کرونا هستند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا در بیمارستان شهید بهشتی کاشان، تصریح کرد: در این آزمایشگاه که با همکاری معاونت درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان تأسیس شده است، دقیق‌ترین آزمایش تشخیص کرونا هم‌زمان با پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا در حال انجام است.

بنفشه در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت هسته‌های فناور دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای مقابله با شیوع کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت‌های این گروه‌ها که دارای خروجی مناسبی بوده طراحی و تولید شیلد حفاظتی و محلول ضدعفونی کننده سطوح در حجم بالا است.

وی با اشاره به اینکه پرسنل داروخانه و دکترهای داروساز در خط مقدم مواجهه با بیماران و مردم هستند، اضافه کرد: ریسک ابتلاء به ویروس کرونا در بین کادر درمانی و بهداشتی به خصوص پرسنل داروخانه و دکترهای داروساز و افراد رادیولوژیست به مراتب بالاتر از بقیه است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار