مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود ۱۹۰ هزار نفر در استان هنوز درخواست کارت هوشمند ملی نداده‌اند، از این افراد خواست هرچه سریعتر در این زمینه اقدام کنند، وگرنه در آینده برای انجام خیلی از امور با مشکل مواجه می‌شوند.
کد خبر: ۸۴۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ 21 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،صادق خدادادی ، با اشاره به شروع طرح صدور کارت هوشمند ملی از سال 1391، گفت: این کارت برای افراد بالای 15 سال صادر می‌شود و در حال حاضر از مجموع بیش از یک میلیون و 629 هزار نفر واجد شرایط در استان، بیش از یک میلیون و 440 هزار نفر درخواست صدور کارت هوشمند ملی داده‌اند.

وی افزود: از مجموع درخواست‌های داده شده نیز تاکنون برای بیش از یک میلیون و 197 هزار نفر کارت صادر شده و مابقی هم رسید دریافت کرده‌اند که می‌توانند تا زمان صدور کارت از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه صدور کارت هوشمند ملی به تدریج در حال انجام است، گفت: به دلیل تحریم‌ها هم اکنون یک شرکت ایرانی کار صدور این کارت را برعهده گرفته و به زودی برای تمامی درخواست کنندگان کارت صادر خواهد شد.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر 6984 کارت صادر شده نیز در مراکز ثبت احوال استان تلنبار شده که صاحبان آنها برای دریافتشان مراجعه نکرده‌اند.

خدادادی در ادامه با اشاره به عدم مراجعه حدود 190 هزار نفر در استان جهت صدور کارت هوشمند ملی، گفت: در حال حاضر کارت‌های ملی سابق فاقد اعتبار است واین افراد برای انجام کارهای مختلف از جمله ثبت نام در مراکز مختلف، کارهای بانکی و... نیازمند کارت هوشمند ملی هستند.

وی خاطرنشان کرد: قرار است در آینده نیز کاربردهای دیگری به کارت هوشمند ملی اضافه شود و تجمیع برخی کارت‌ها در این یک کارت صورت گیرد و در صورت نداشتن کارت هوشمند قطعا افراد بامشکلات بیشتری مواجه خواهند شد.

خدادادی از این افراد خواست تا هرچه سریعتر برای دریافت کارت هوشمند ملی درخواست بدهند و افزود: این افراد تا زمان صدور کارت می‌توانند با رسید دریافتی امور خود را انجام دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار