ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری یکی از بخش‌هایی است که به دنبال شیوع بیماری کرونا دچار رکود شدید شده و در این بین رانندگان با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه شده‌اند.
کد خبر: ۸۳۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 13 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،منع تردد بین شهرها و همچنین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باعث شد درآمد ناوگان حمل و نقل بین شهری در ایام نوروز که اوج فعالیت هرساله آنها است به صفر نزدیک شود و این وضعیت همچنان ادامه دارد، در این بین اکثر رانندگان بین شهری که به صورت روزمرد فعالیت می‌کنند و اکنون دیگر درآمدی ندارند، با مشکلات زیادی روبرو هستند و آنطور که فعالین این بخش می گویند حمایت خاصی نیز برای آنها در نظر گرفته نشده است.

در استان کرمانشاه هم نزدیک به 2300 راننده در بخش حمل و نقل مسافری برون شهری کار می‌کنند که شیوع بیماری کرونا معیشت آنها را به مخاطره انداخته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوس برون شهری کرمانشاه نیز وضعیت معیشتی و اقتصادی نزدیک به 2300 راننده ناوگان حمل و نقل برون شهری به دنبال شیوع بیماری کرونا را نامناسب عنوان کرد.

کوروش محمدی در گفت و گو با ایسنا، رانندگان حمل و نقل مسافری برون شهری را گروهی دانست که بیشترین آسیب را از شیوع کرونا دیدند و افزود: وضعیت معیشتی و اقتصادی رانندگان مسافری بسیار نامناسب است و هیچ حمایتی برای آنها در نظر گرفته نشده است.

وی از فعالیت 2300 راننده ناوگان حمل و نقل مسافری برون شهری در کرمانشاه یاد کرد که 450 نفر آنها مربوط به اتوبوس است و یادآور شد: بسیاری از این راننده‌ها روزمرد هستند و اگر سرویس نداشته باشند، مالک خودرو پرداختی به آنها ندارد.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوس برون شهری کرمانشاه تاکید کرد: افرادی که مالک اتوبوس هستند نیز عمدتا خودروی خود را به صورت لیزینگی خریداری کرده اند و برخی از آنها 10 میلیون تومان در ماه قسط می‌پردازند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوس برون شهری کرمانشاه حمایت از رانندگان در چنین شرایطی را ضروری دانست و عنوان کرد: متاسفانه رانندگان چون کارفرما ندارند مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند و تقاضا داریم فکری به حال این موضوع شود.

محمدی خواستار تنفس سه ماهه حق بیمه تامین اجتماعی رانندگان شد و اضافه کرد: این درخواست را به صورت کشوری مطرح کردیم، زیرا مبلغ حق بیمه نیز نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و به 386 هزار تومان رسیده است.

وی عنوان کرد: پرداخت تسهیلات کم بهره نیز می‌تواند در این چند ماه به رانندگان کمک کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار