به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رخ نیوز به نقل از بام ايران خبر، اوايل صبح امروز، بيش از 50 نفر از کشاورزان و باغداران سامان و بن با تجمع اعتراض آميز خود در مقابل سازمان آب منطقه اي استان خواستار تخصيص مجدد و برداشت آب کشاورزي خود بودند.
کد خبر: ۸۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 25 August 2015
به گزارش تابناك چهارمحال و بختياري و به نقل از رخ نيوز، اکبري، يکي از نمايندگان کشاورزان در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر گفت: از ابتداي امسال تا کنون آب منطقه اي استان، اجازه برداشت آب زاينده رود براي زراعت و باغداري به ما نداده است اين در حالي است که ما در سال هاي اخير با مجوز وزارت نيرو و پرداخت حق آبه ، کشاورزي خود را دنبال و از اين راه ارتزاق مي کنيم.

نوربخش، يکي ديگر از نمايندگان تعاوني هاي کشاورزي هم گفت: از دوسال قبل تا کنون با پرداخت سالانه آب بهاي برداشت از زاينده رود مجوزاتي از سوي وزارت آب دريافت نموده و در آن مرقوم شده است که هر سال مي توانيم با پرداخت مداوم، مجوز را تمديد کنيم اما امسال اجازه برداشت را از ما گرفته و دلايل آن را اعلام نمي کنند.

يکي ديگر از اعتراض کنندگان به اين طرح وزارت نيرو گفت: آيا شرط انصاف است که با وجود سرمازدگي محصولات باغي ما در دو سال اخير باز هم شاهد بي آبي و خشکي ميوه ها و محصولات خود باشيم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رخ نیوز خشکسالی هشت ساله استان چهارمحال و بختیاری و همچنین برخی برداشت های غیرکارشناسانه آب توسط استانهای همجوار کمبود شدید  منابع آبی و خسارت های بسیار کشاورزان و باغداران مناطق مختلف استان را به همراه داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار