رئیس هیئت‌ مدیره انجمن صنایع نساجی ایران:
تابناک: رئیس هیئت‌ مدیره انجمن صنایع نساجی ایران، از تولید سالیانه حدود ۸۰ میلیون متر مربع فرش ماشینی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹ 26 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، محمد مروج حسینی در دومین همایش ملی صنعت فرش ماشینی ایران با "شعار افتخار ایرانی، بازار جهانی" در تالار غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان اظهار داشت: ۱۶۰ میلیون متر مربع سالیانه ظرفیت نصب شده در فرش ماشینی توسط بخش خصوصی و انجمن نساجی انجام می شود که تولید واقعی سالیانه آن حدود ۸۰ میلیون مترمربع و راندمان آن ۵۰ درصد است.

وی، به حضور سرمایه گذاران با استفاده از ماشین های جدید و مدرن و امکان فروش در بازار داخلی اشاره کرد و افزود: امید ما بیشتر به صادرات است و طی ۳ سال گذشته خوب بوده است.
۵۰ درصد صادرات صنعت نساجی کف پوش ها است

دبیر کل کانون عالی کارفرمایان ایران، ۵۰ درصد صادرات صنعت نساجی را کف پوش ها عنوان کرد و گفت: عمده این کف پوش ها فرش ماشینی و انواع موکت است.

مروج حسینی، از کشور چین به عنوان عمده کشوری که فرش ماشینی صادر می شود نام برد و گفت: در حال حاضر فرش ماشینی به ۳۲ کشور صادر می شود.

وی، ضمن اشاره به اینکه ۹ هزار و ۸۱۸ واحد نساجی در کشور وجود دارد اذعان داشت: حدود ۳۳ هزار نفر در فرش ماشینی و ۳۸۸ هزار نفر در نساجی اشتغال دارند.

پتروشیمی، فولاد، خودرو و سیمان جزو چهار صنعت اصلی است

به گفته وی، پتروشیمی، فولاد، خودرو و سیمان نیز جزو چهار صنعت اصلی هستند که ارزش رشد اقتصادی ما بر اساس این چهار صنعت است که در اشتغالزایی نیز نقش اساسی دارند و صادرات صنعت نساجی از صادرات خودرو نیز بیشتر است.

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن صنایع نساجی ایران تصریح کرد: به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمنان شرایط سخت اقتصادی برای تولیدکنندگان و صنعتگران به وجود آمده است و در این شرایط نمی‌توان توقع چندانی از سیاستمداران برای رونق صنعت نساجی داشت و تنها انتظار ثبات شرایط را داریم.

مروج حسینی، افزایش نرخ بهره بانکی و سرمایه‌گذاری بانک‌ها در ساخت‌ و ساز و برج‌سازی را یکی دیگر از مشکلات صنعت در ایران دانست و گفت: به دلیل مشکل نقدینگی در صنعت به ویژه در صنایع کوچک و متوسط و عدم تخصیص اعتبارات بانکی لازم شاهد رشد طبیعی اقتصادی در صنعت نیستیم.

گفتنی است: دومین همایش ملی صنعت فرش ماشینی ایران با شعار افتخار ایرانی، بازار جهانی با محوریت توسعه صادرات فرش ماشینی با حضور ۳۰۰ شرکت تولیدی فرش ماشینی و صنایع وابسته از سراسرکشور، صنعتگران و اساتید این رشته، سخنرانی علمی دکتر کامران صحت و پانل نمایشگاه دموتکس ۲۰۱۵ در ارتباط با نحوه شرکت نمایشگاه های بین المللی و بررسی فرصت ها و چالش ها دراین زمینه، پخش کلیپ و تجلیل از صادرکننده های نمونه کشوری و استانی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :