رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مطرح کرد؛
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به نقش بی بدیل شهید سردار سلیمانی در مدیریت جنگ های نسل چهارم  گفت: انتقام سخت تنها به عملیات نظامی محدود نمی شود و باید انتقام سیاسی از آمریکایی ها بگیریم و سخت ترین انتقام سیاسی منزوی کردن آمریکا در جهان و نزد افکار عمومی جهانیان است که خروج آن ها از عراق و منطقه، آزادی شیخ زکزاکی و آزادی فلسطین و تشکیل دولت فلسطینی حقیقی می تواند از گزینه های انتقام سخت باشد که هر کدام از کوچکترین این موارد، ارزش بیشتری از غرق شدن یک ناو آمریکایی دارد.
کد خبر: ۸۱۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶ 12 January 2020

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی،  در جلسه کارگروه امتداد، با اشاره به نحوه شکل گیری طالبان در افغانستان، گفت: گروه هایی با تفکر سلفی گری نظیر طالبان و داعش و جبهه النصره و القاعده با اینکه اختلافاتی با یکدیگر دارند، همگی با تفکر ایجاد حکومت اسلامی و داعیه اجرای احکام اسلامی در اداره جامعه ایجاد شده اند.

وی ادامه داد: داعش با اینکه از ابزار نوین و تجهیزات نظامی روز دنیا برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کند، اما در عین حال قائل به جمود در احکام است و به شیوه ای بسیار عصر حجری در اداره جامعه اعتقاد دارد. مثلاً سینما رفتن را حرام می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی تجربه موفق جمهوری اسلامی در ایران را عامل بیداری بسیاری از ملل مسلمان جهان دانست و اظهار داشت: امروز مردم در بسیاری از کشورهای اسلامی می خواهند تا دین را در عرصه حاکمیت ببینند و نفوذ بسیار بالای مراجع عظام تقلید در تصمیم گیری های عراق یکی از این نمونه ها است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با اشاره به حزب الله لبنان به عنوان یک نهاد اسلامی شیعه که نقش بسیار تعیین کننده در معادلات لبنان و منطقه دارد، ابراز داشت: حزب الله لبنان خود را فرزند انقلاب اسلامی می داند و رهبران آن خود را تربیت یافته مکتب اسلام شیعی راستین و امام خمینی(ره) می نامند. شیخ زکزاکی یک طلبه پرورش یافته در حوزه علمیه قم بود که توانست تأثیر شگرفی در تمام نیجریه به وجود بیاورد.

وی با بیان اینکه تفکر مادی غرب معتقد به حذف دین از شیوه اداره جامعه و حکومت است، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی تفکر مادی گرای سکولار غربی را روبروی خود می بیند و از طرف دیگر با مدعیان حکومت اسلامی از نوع تفکر سلفی از پشت سر مواجه است و هر دوی این ها مدعی تمدن سازی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی اظهار داشت: جمهوری اسلامی، بر نقش مردم در اداره جامعه و اجرای احکام اسلامی تأکید دارد و در صدد اجرای مردم سالاری دینی است. این در حالی است که سلفی ها و تکفیری ها به نقش مردم در تعیین سرنوشت خود اهمیتی نمی دهند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، افزود: فقه شیعه یک فقه پویاست و مسائل و ابتلائات روز را در نظر می گیرد و شورای نگهبان که وظیفه حراست از احکام اسلام و قانون اساسی در تصویب قوانین کشور را بر عهده دارد، در بسیاری از موارد تنها عدم مغایرت قوانین مصوب مجلس با موازین شرع و احکام اسلامی را در نظر می گیرد، اما تکفیری ها بسیاری از مسائل روز و جدید را جایز نمی دانند و به شدت با اقدام کنندگان در این خصوص برخورد می کنند.

وی با اشاره به ترویج سبک زندگی سکولار در شبکه های ماهواره ای و ساخت سریال های منحرف کننده، توضیح داد: سریال هایی ساخته می شود که در آن یک زن مسلمان به مسجد می رود و نماز می خواند و روزه می گیرد و افطار می کند، اما وقتی به جامعه می رود، بعد از افطار با دوست پسر خود به تفریح و خوشگذارانی های غیر شرعی می رود. دشمن سعی در عادی سازی این نوع از سبک زندگی برای مسلمانان دارد.

جای خالی مباحث اعتقادی و کلامی در جذب جوانان

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با بیان اینکه ما معتقد به اسلام زمینه ای به جای اسلام ضمیمه ای هستیم، گفت: حکومت های غربی می خواهند دین تنها به عنوان یک ضمیمه به زندگی افراد، مطرح باشد، اما جمهوری اسلامی می خواهد دین به عنوان زمینه و متن زندگی افراد جامعه باشد و همه ابعاد زندگی بشر تحت تأثیر دین و تعالیم نورانی اسلام قرار گیرد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با اشاره به جذب بالای تکفیری ها از طریق مانور روی مباحث کلامی و اعتقادی، کار در حیطه اعتقادی و کلامی در حوزه های علمیه و در سطح جامعه را ضعیف ارزیابی کرد و بیان داشت: کرسی دروس خارج عمدتاً در زمینه فقه یا اخلاق است و همیشه جامعه را با مناسک دینی مأنوس کرده ایم، اما به تعمیق باورها و اعتقادات انگونه که باید نپرداخته ایم و همین سبب ایجاد شبهات بسیار و سستی اعتقادی در میان جوانان شده است.

وی تصریح کرد: باید در کنار کارهای قوی انگیزشی و حماسی، بتوانیم عمق بخشی اعتقادی را تحقق ببخشیم و مباحث کلامی مهم مورد نیاز جامعه را به عنوان خوراک فکری و فرهنگی برای جوانان آماده کنیم و حوزه علمیه باید بُعد اندیشه ای را تقویت کند تا بتوانیم به رسالت واقعی خود عمل نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با تأکید بر نقش بی بدیل شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در تحولات اساسی جهان اسلام و منطقه، انواع نسل های جنگ را توصیف کرد و افزود: سردار سلیمانی نسل چهارم جنگ ها را به عالی ترین نحو مدیریت و فرماندهی کرد و نسل چهارم جنگ ها، جنگ هایی هستند که در درون یک کشور ثالث، سپاه و نیروی های مسلح از مردم همان کشور تشکیل دهیم و با فرماندهی آن ها با دشمن مشترک بجنگیم. شکل دهی حشدالشعبی در عراق از نمونه های جنگ های نسل چهارم است و شهید سلیمانی در این میدان نقش سازنده و مهمی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی گفت: ما از پشت سر با تفکر سلفی متحجر مدعی حکومت اسلامی و از روبرو با تفکر غربی سکولار حذف دین از زمینه زندگی مواجهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار