امینی خبر داد:
اصفهان- رئیس شورای شهر اصفهان به افزایش ۸۰ درصدی بودجه برنامه‌ای سازمان فرهنگی تفریحی اشاره کرد و گفت: کمک به ساخت و ساماندهی مساجد و مراکز خیریه و دینی فعال در شهر از دیگر مصوبات شورای شهر بوده است.
کد خبر: ۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲ 25 February 2015
به گزارش خبرنگار مهر، رضا امینی ظهر امروز در سومین اجلاس روسای کمیسیون‌های فرهنگی - اجتماعی و مجمع مشورتی بانوان شورا‌‌های اسلامی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان با بیان اینکه امیدواریم این اجلاس بتواند برنامه‌ریزی درستی را در راستای مهندسی فرهنگی در سطح کشور داشته باشد، اظهار داشت: اصفهان از ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های فرهنگی برخوردار است و این برنامه‌ها سبب توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رفتار و کردار مردم ایران هوس محور نیست، ادامه داد: تمام آداب و رسوم و فرهنگ‌های بومی کشور ایران ریشه در آموزه‌های دینی دارند و نگرش توحیدی انسان مومن به تعامل با دیگران و گستره‌ای از عمل صالح بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تغییر سبک زندگی فعلی در جامعه در پرتو کمرنگ شدن شیوه زندگی اسلامی به عنوان شیوه جاری و ماندگار بیانگر نیاز به مبارزه با سلطه فرهنگی فضاهای مجازی و وابستگی روحی و روانی انسان‌ها و به ویژه نسل جوان به این فضاها است.

وی با بیان اینکه انجام تحقیق و پژوهش در حوزه روش‌های ترویج دین اسلام و تذهیب نفس در بین جوانان امری ضروری است، ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که رشادت‌ها و ایثارهایی که مردم اصفهان در سال‌های جنگ و قبل و بعد از آن داشته اند در این فضاهای مجازی شکل نگرفته و برای تحقق دوباره این امر ضروری است که فعالیت‌های فرهنگی تحت فعالیت‌های پژوهشی در سطح جامعه دنبال شود.

امینی معطوف کردن نگاه نسل جوان به دین اسلام را امری ضروری عنوان کرد و گفت: در این راستا ضروری است تقویب و شیوع فرهنگ ناب حضرت محمد (ص) در دستور کار ارگان‌های فرهنگی شهر اصفهان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره چهارم ضمن تعریف جدید ساختار کمیسیون فرهنگی نگاه ویژه‌ای را به قرآن و عترت و سیره اهل بیت (ع) و اصلاح الگوهای سبک زندگی و مراکز فعال مردمی و مساجد داشته است، ادامه داد: در این راستا افزایش اعتبارات فرهنگی این نهادها و تعریف جایگاه ویژه برای آنها از جمله اقدامات صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بررسی روش‌های توانمندسازی زنان در جامعه با رعایت الگوهای ایرانی اسلامی افزود: توجه به ورزش همگانی و نگاه خاص به موضوعات گردشگری برای داشتن شهری پویا و با نشاط از دیگر برنامه‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در حوزه فرهنگ این شهر است.

وی با اشاره به پیش‌بینی بودجه لازم برای راه اندازی دو پردیس سینمایی، فرهنگی، هنری و تفریحی برای شهر اصفهان در سال آینده ابراز داشت: اعتبار لازم برای راه اندازی دو مرکز تخصصی بانوان در شهر اصفهان نیز پیش‌بینی شده است.

امینی به افزایش ۸۰ درصدی بودجه برنامه‌ای سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان نیز اشاره کرد و بیان داشت: کمک به ساخت و ساماندهی مساجد و مراکز خیریه و دینی فعال در شهر از دیگر مصوبات شورای شهر در چهارمین دوره از فعالیت خود بوده است.

وی با بیان اینکه رویکرد‌هایی جدید در شورای شهر در حوزه فرهنگ به کار گرفته شده و نگاهی تازه به آن شده است، افزود: نتیجه این موضوع تقویت ساختار کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، اضافه شدن ۶ کمیته تخصصی به این کمیسیون و نگاه ویژه به حوزه گردشگری و فرهنگ سلامت بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه بودجه برنامه‌ای نسبت به بودجه سخت‌افزاری در حوزه فرهنگ افزایش یافته و نظامات اجتماعی یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فرهنگی بوده است، ادامه داد: بودجه حوزه فرهنگ از ابتدای کار شورای چهارم، دارای نگاهی ویژه بوده است و در بودجه سال ۹۴ شهرداری اصفهان نیز این نگاه را به عینه می‌توان مشاهده کرد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :