بررسی روزنامه های اصفهان در روز چهارشنبه
تابناک: روزنامه های اصفهان در روز چهارشنبه 6 اسفند به بررسی مسائلی از قبیل زمین خواری در ورزشگاه نقش جهان، نارضایتی زوج ها از پرداخت یارانه، مشکلات بودجه در رسانه های شهرداری و شرایط بیکاری استان پرداختند.
کد خبر: ۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶ 25 February 2015

به گزارش تابناک اصفهان، روزنامه های اصفهان در روز چهارشنبه 6 اسفند به بررسی مسائلی از قبیل زمین خواری در ورزشگاه نقش جهان، نارضایتی زوج ها از پرداخت یارانه، مشکلات بودجه در رسانه های شهرداری و شرایط بیکاری استان پرداختند.


روزنامه اصفهان امروز در یادداشتی به بررسی معضل اشتغال در استان پرداخت و نوشت: با توجه به اینکه اصفهان، استان کار، کارگری و تولید است، به دلیل مشکلات اقتصادی به وجود آمده در کشور، حفظ اشتغال یکی از مهمترین مسائل اصفهان است. سید عبدالوهاب سهل آبادی، نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: پیگیری‌های زیادی درباره مشکلات بانکی و سرمایه در گردش کارخانجات و واحدهای تولیدی از طریق اتاق اصفهان انجام شده و باید مد نظر داشت که تولیدکنندکان در ایجاد معوقات بانکی مقصر نبوده‌اند. وی ادامه داد: جریمه‌ها و دیرکردهای واحدهای تولیدی روز به روز افزایش می‌یابد و اتاق بازرگانی با ایفای نقش دبیری شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی، نقش بسزایی در مطرح و رصد کردن مشکلات فعالان اقتصادی دارد. رییس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان و ایران با بیان اینکه ارزش افزوده باید جایگاه خود را پیدا کند، اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات اصفهان بحث کشاورزی به دلیل کم‌آبی در استان است که اتاق اصفهان باید راهکارهایی برای این بخش عظیم استان به عنوان اتاق فکر به سه قوه ارائه کند. وی یکی دیگر از مسائل مهم استان را فعالیت معادن عنوان کرد و ادامه داد: بسیاری از معادن در اصفهان ضعیف هستند و دچار مشکلات خاص شده‌اند زیرا زیرساخت‌های لازم برای رونق آنها وجود ندارد. سهل آبادی توجه به بخش گردشگری استان را نیز با اهمیت دانست و گفت: مهیا کردن اشتغال و ثروت از مزایای این بخش با حفظ محیط زیست است و زیرساخت‌های آن مانند هتل‌ها و تخت‌های اقامتی باید افزایش یابد. وی اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهمی که اتاق بازرگانی اصفهان باید پیگیری کند، آب و زاینده‌رود است و 50 درصد آب تولید شده در اصفهان نیز باید به خودِ اصفهان تعلق گیرد. نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان از دیگر پروژه‌هایی که اتاق بازرگانی باید پیگیری کند را قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران، مترو، مصلای اصفهان و ورزشگاه نقش‌جهان بیان كرد و افزود: اتاق بازرگانی اصفهان، اتاق فکر این استان است به طوری که اعضای آن می‌توانند با ارائه مشاوره به مسئولان، خدمت بیشتری به مردم اصفهان در قالب بخش خصوصی انجام دهند.


روزنامه نصف جهان که روزنامه های نزدیک به شهرداری است در یادداشتی به اینکه افراد تفرقه اندازی در شورا نفوذ کردند اشاره کرد و مدعی شد شب پیش از صفر شدن بودجه رسانه های شهرداری این افراد از آن خبر داشتند و در شبکه های مجازی به پخش کردن خبر این مسئله پرداختند.

این روزنامه عملکرد شورا را در صفر کردن بودجه شهرداری ضعیف دانست و مدعی شد، این مسئله سبب آجر شدن نان 80 خبرنگار ایمنا است، نصف جهان در ادامه نوشت: مصوبه كه قطعي شد، تازه متلك هاي زهرآگين برخي از كـــاركـنـــان شـــوراي شـهـــر در هـمـــان جـلـســـه نثـار خبـرنگاران روزنامه اصفهان زيبا و خبرگزاري ايمنا شد و همين موجب گرديد تا آنان با اشك حاصل از بغض فروخورده، جلسه شوراي شهر را ترك كنند. ‌

در اين ميان معلوم نيست نفع و ضرر كاركنان شوراي شهر در چيست كه از دبيرخانه گرفته تا روابط عمومي آن، همواره به عنوان پياده نظام جنگ هاي لفظي در ميدان هستند و بدون كنترل، هر چه را كه اراده كنند بر زبان مي آورند. اين اتفاق بارها و بارها روي داده و كمتر كسي را مي توان پيدا كرد كه از نوع رفتار و كنش پرسنل حقوق بگير شوراي شهر راضي باشد. در اصل مـعـلــوم نـيـســت شــورايــي كــه خــود در دبـيــرخــانـه و روابط عمومي اش مدام سرگرم ناراضي تراشي است، چگونه مي خواهد افراد ناراضي شهر را با مصوبات و نظارت خود راضي كند؟

وقتي اشك خبرنگاران جاري شد، گويي شوق و ذوق بـرخي از اعضاي شوراي شهر و پرسنل آنان به حد اعلا رسيد. اما هنوز اين گروه از خبرنگاران به دفتر خـبــرگـزاري خـود نـرسيـده بـودنـد كـه بـا خبـر شـدنـد اوضاع در مركز رسانه اي شان به گونه اي ديگر است.

خـبـر صفـر شـدن بـودجـه رسـانـه هـاي شهـرداري كـه مـنـتـشـر شـد، فـارغ از شـوك اولـيـه اش، باعث شد تا موجي از شادي و نشاط در اين خبرگزاري ايجاد شده و سرور آنان را تا به آن حد اوج دهد كه در يك حركت خودجوش، به توزيع شربت و شيريني مشغول شوند.

ايـن شـادمـانـي نـه آنكه از بابت رضايت از اقدام ضد رسانه اي برخي از اعضاي شوراي شهر باشد، بلكه از آن جهت بود كه گويي باعث شد تا خبرنگاران اين خـبـرگـزاري از زيـر چـتـر افـرادي كـه عـلـيرغم ادعاي بسيار، از رسانه و مطبوعات چيزي نمي دانند، خارج شوند.

<خوشبختانه ديگر هيچ منتي از سوي شوراي شهر بر سر ما وجود ندارد. ديگر اصلاً مجبور نيستيم خود را سرگرم نوشتن مطالب ناپخته و سطحي برخي از آنان كنيم. حالا ديگر مي توانيم به هر شيوه اي كه دوست داريـم و قـلم به ما فرمان مي دهد رفتار كرده و تمام انتقاداتي كه متوجه شوراي شهر است را منتشر كنيم. ايـن درسـت كـه شـوراي شـهـر نـان شـب مـا را از نظر خودش آجر كرد ولي همين موضوع باعث مي شود تا هر كدام از اين 80 خبرنگار مجبور شوند براي كسب همان درآمد ناچيزي كه ماهيانه به آنها مي رسيد، در رسـانه هاي ديگر هم فعاليت كنند و ناخواسته موج حـقـيـقـت نـويـسـي در مورد رفتار پوپوليستي شورا با مـردم اصـفهان گسترده تر مي شود و مردم به خوبي مي فهمند چه كساني نمايندگي آنها را در شوراي شهر بر عهده دارند. شوراي شهر با اين مصوبه خود قصد داشـت رونـد فعـاليـت خبـرنگاران اين خبرگزاري را متوقف كند. در صورتي كه در يك كنش معكوس، باعث تكثير خبرنگاران ايمنا شد.>

ايـنـهــا بـخـشــي از مـطــالـبــي بــود كــه از سـوي يكـي از خبرنگاران مذكور مطرح شد. مطالبي كه اگر در عمق محتواي آن كمي تعمق صورت گيرد، حقايق بسياري افشا شده و وقايع آينده را نيز قابل پيش بيني مي نمايد.

امـا يـكـي ديـگـر از خـبـرنـگاران همين خبرگزاري نيز مطالب جالب ديگري بر زبان آورد:<در بين اعضاي شـوراي شـهـر و بـه خـصوص كميسيون فرهنگي آن فردي حضور دارد كه به خوبي با وضعيت معيشت خـبــرنـگــاران خـبــرگزاري ايمنا آشنايي دارد. تعجب مــي كـنــم چـطــور او كــه مــي دانـسـت بـودجـه انـدك خبرگزاري ايمنا، تنها به پرداخت حقوق خبرنگاران آن اختصاص دارد باعث شد تا همين حقوق اندك كه بـه 300 هـزارتـومـان هـم نمي رسيد قطع شود؟ آقاي <الـف - الـف> خـود پـا بر شانه هاي خبرگزاري ايمنا گــذاشــت و بــالا رفــت و از عنـوان مـديـريتـي در ايـن خبرگزاري براي تبليغات انتخاباتي اش استفاده كرد، پس چرا حالا كه مثلاً به بلندي رسيده است، پايه هاي خـود را بـه هـيـچ انـگـاشـته و تيشه به معيشت كساني مي زند كه باعث حضور وي در شوراي شهر شدند؟ در مورد اينكه او رفتاري را در پيش گرفته كه با زمان حضورش در شهرداري متناقض است بسيار شنيده بـودم ولـي بـرايـم غـيـر قـابـل بـاور بـود. تـا ايـنـكـه حالا واقعيت را با گوشت و پوست و استخوان خود درك نمـوده و متـوجـه واقعيـاتي شده ام كه در مورد رفتار دوگانه و يا حتي چندگانه او مي گفتند.>

با توجه به اين مطالب، مي توان اذعان نمود در حالي كـه شـوراي شهـر بـا صفـر نمودن بودجه رسانه هاي شهرداري، در مقام عمل، قصد به تعطيلي كشاندن آنها را داشته است ولي ظاهراً نتيجه معكوس حاصل شده و اهتمـام بـه فعاليت در اين رسانه ها دوچندان شده اسـت تـا جـايـي كـه شنيده مي شود برخي از اعضاي تحريريه خبرگزاري ايمنا و روزنامه اصفهان زيبا قصد دارند در يك اقدام مشترك نسبت به تهيه يك بيانيه مطبوعاتي اقدام نموده و طي آن به شهردار اصفهان اعلام كنند كه براي خنثي سازي طرح هاي ضد رسانه اي شـوراي شهـر، حـاضـر هستنـد تـا از ايـن پـس بـه طور رايگان و كاملاً داوطلبانه به فعاليت مبادرت ورزند. ايــن اقــدام بــا استقبـال افـراد زيـادي هـم كـه در سـايـر رسانه هاي استان شاغل هستند مواجه شده و آنان نيز فعاليت داوطلبانه و بدون مزد و حقوق را به مديران اين رسانه ها پيشنهاد داده اند.

در ايـن رابـطـه يـكـي ديـگـر از خـبـرنـگـاران شـاغـل در رسـانـه هـاي شهـرداري مـي گـويـد:<تمـام خبـرنگاران خبـرگـزاري ايمنـا و روزنـامـه اصفهـان زيبـا بـه خوبي مي دانند كه صفر شدن بودجه رسانه هاي شهرداري توسط آقاي <الف(بي كلاه- ) الف(با كلاه>) مطرح و پي ريزي شده است وگرنه چرا هيچگونه مخالفتي با اين مصوبه را از سوي وي مشاهده نكرديم؟ او چون خودش ديگر نفوذ و حضوري در اين رسانه ها ندارد، به تعطيلي كشاندن آنها را آرزو مي كند. از قول من به او بگوييد كه نمي گذاريم به آرزويتان برسيد و هرگز اجـازه نمي دهيم چراغ اين رسانه ها و به خصوص خـبـرگـزاري ايـمـنـا و روزنـامـه اصـفـهان زيبا خاموش شــود. اگــر چــه بــه دنـبـال انـدكـي درآمـد بـوديـم ولـي رسيدگي به دغدغه هاي مردم و انتشار مطالبات آنان نيز هميشه از جمله اهداف ما بود كه پيش از اين و به راحتي امكان تحقق آن وجود نداشت. حالا كه از زير يوغ شما و هم مسلك هاي شما در شوراي شهر بيرون آمـديـم، به راحتي مي توانيم به طرح اين مطالبات و تـوقعات مردم كه بيشتر از همه متوجه شوراي شهر است، اقدام نماييم. همان افرادي كه در شوراي شهر مدام دم از محروميت زدايي مي زنند، ديگر از اين به بعد اجازه ندارند از اين عبارت استفاده كنند چرا كه آنان خودشان با مصوبه اي كه ارائه دادند، يك قشر مـظـلــوم و مـحـروم را بـا محـروميـت بيشتـري مـواجـه سـاخـتـنـد. الـبته اگر چه از چهارشنبه گذشته دغدغه درآمد و نان شب هم به ساير مشكلات ما اضافه شده اسـت ولـي از ايـن خـوشـحـال هـستيم كه به استقلال حـرفـه اي رسـيديم. شما مي خواستيد ما را به زمين بـزنـيـد و در ايـن خـبرگزاري را ببنديد ولي نيت شما نـتـيجه عكس داد و ما بيشتر متحد شده و با عشق و عـلاقـه اي كـه بـرخـاسته از حريت ماست به فعاليت پرداخته و بيشتر از قبل خادمان واقعي شهر را به مردم معرفي مي كنيم.

***

اصفهان زیبا هم امروز به بررسی آخرین وضعیت زمین خواری در ورزشگاه نقش جهان پرداخت و نوشت: در زمان مدیر کل سابق ورزش استان اصفهان بود که برای نخستین بار بحث دلالی در زمین های مجموعه دهکده نقش جهان مطرح شد. جواهری در یکی از نشست های خبری پر تعدادش به بحث مسدود شدن حساب های اداره ورزش و جوانان پرداخته و مدعی شد بسیاری از معارضان نقش جهان دلال و واسطه گر هستند. به گفته مدیر کل سابق ورزش نصف جهان این واسطه گرها به صورت درصدی با مالکان و معارضان اصلی کار می کنند، اما همزمانی طرح این ادعا با ماه های پایانی دوره مدیر کلی جواهری و حواشی پیرامونی آن موجب شد تا امکان بررسی و پیگیری مساله وجود نداشته باشد.پس از رفتن جواهری از ورزش استان، دکتر سلطان حسینی این مسوولیت را در اختیار گرفت و یکی از اولویت هایش را رفع مشکل معارضان ورزشگاه نقش جهان قرار داد و در این راستا نماینده حقوقی وزارت ورزش و جوانان در اداره ورزش و جوانان استان مستقر شد تا از نزدیک پیگیر امور مربوط به زمین های دهکده المپیک و ورزشگاه نقش جهان باشد.

مسدود شدن حساب های نقش جهان

بعد از طرح مساله دلالی در ورزشگاه نقش جهان، این بار نوبت به مساله زمین خواری رسید که در اولین نشست خبری مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به آن اشاره شد. سلطان حسینی در این نشست ضمن پرداخت به مشکلات معارضان و راهکارهای پیش بینی شده برای رفع این معضل، تاکید کرد زمین خواری هایی در زمین های نقش جهان صورت گرفته که دادستان منطقه در حال بررسی این پرونده است و زمانی که به نتیجه برسد، رسانه ای خواهد شد.در جریان سفر هیات دولت به اصفهان، وزیر ورزش و جوانان بازدیدی از دهکده نقش جهان که در جریان این بازدید اعلام شد بیش از ۳۰۰ هکتار از زمین های مربوط به ورزشگاه بزرگ نقش جهان با همکاری مقامات قضایی از زمین خواران باز پس گرفته شده است، اما جزییات بیشتری مربوط به این خبر منتشر نشد. تا اینکه در روزهای گذشته وزیر ورزش و جوانان نیز در گفت وگویی وزیر ورزش و جوانان با تقدیر از همکاری دادستانی اصفهان از بازداشت تعدادی از زمین خوار خبر داده و تاکید کرد تا این لحظه 350 میلیارد تومان به بیت المال بازگشته و از دست زمین خواران گرفته شده است.به گفته دکتر گودرزی تمام حساب های مربوط به ورزشگاه نقش جهان چه در اصفهان و چه در تهران مسدود است و وزارت ورزش با دقت و نظارت کامل به این مساله ورود پیدا کرده است.وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تاکنون 12 زمین خوار بازداشت شده اند و البته تعدادی هم فرار کرده اند و تحت پیگرد قانونی هستند، متذکر شد: اقدامات وزارت ورزش و کمک های دادستانی اصفهان باعث نجات ورزشگاه نقش جهان شد وگرنه این ورزشگاه در حال قطعه قطعه شدن و از بین رفتن بود.در تکمیل توضیحات دکتر گودرزی، مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز به بیان گوشه ای از اتفافات رخ داده پرداخت و گفت: در مجموعه نقش جهان 12 زمین خوار عمده را خلع ید کردیم و برخی دیگر در بازداشت هستند.به گفته سلطان حسینی مجموعه نقش جهان حدود 2500 معارض دارد و تا الان با کمک وزارت ورزش و جوانان بخش عمدهای از زمین هایی مردم را با استفاده از مصوبه لوایح هیات دولت به آنها باز گردانده شده است.وی تاکید کرد: از 300 هکتار دیگر مجموعه بخشی که مثلا در کاسه استادیوم قرار دارد با توافق خود معارض به قیمت روز، هزینه آن را زیرنظر دادگستری منطقه و نهادهای نظارتی به آنها پرداخت کرده ایم و تا الان حدود 7 میلیارد به معارضان قبلی که سال ها به دنبال طلب خود بوده اند، پرداخت شده است.

پیگیری ها همچنان ادامه دارد

اما بحث تکمیلی این ماجرا زمانی به وقوع پیوست که عصر روز دوشنبه سایت وزارت ورزش و جوانان خبری را برای روی خروجی خود قرار داد که از دستگیری چندین زمین خوار و توقیف حدود 230 میلیارد ریال از اموال زمین خواران و سودجویان اراضی ورزشی حکایت داشت.در این خبر که از سوی دفتر مرکزی حراست وزارت ورزش و جوانان اعلام شده، آمده است که: سال 1368 به دستور دولت، 1100 هکتار از اراضی به نام تربیت بدنی استان اصفهان به نمایندگی دولت ثبت شد. این زمین ها 2هزار و 500 معارض، مالک و کشاورز داشت. حدود 300 میلیارد ریال از حساب اعتبارات عمرانی و جاری توسط دادگاه ها به نفع معارضان برداشت شده و تحویل داده شد و بخش عظیمی از این اراضی، توسط برخی از افراد سودجو و فرصت طلب ساخته شد و یا تحت کشت، خرید و فروش قرار گرفت. حدود هزار و 600 پلاک زمین یا کاربر مسکونی توسط دولت به عنوان جایگزین این زمین ها در شهرهای بهارستان، خورزوق، شاهین شهر و دولت آباد به معارضان اهدا شد،اما اراضی به اداره کل ورزش و جوانان اصفهان عودت داده نشد. در این راستا 13 نفر از افراد موثر در زمین خواری به اتهام فروش مالی غیر، تصرف عدوانی، شناسایی، دستگیر و راهی زندان شدند و حدود 230 میلیارد ریال از اموال آنها توقیف شد. متهمان بازداشت شده پس از انجام تحقیقات اولیه هم اکنون با وثیقه های میلیاردی آزاد هستند، ولی مراحل نهایی تحقیق و صدور کیفر خواست درحال انجام است.با صدور این بیانیه رسمی ابهامات پیرامونی در مورد پدیده زمین خواری در ورزشگاه نقش جهان تا حدود زیادی برطرف شد و با پیگیری های انجام شده با خبر شدیم که مراجع قانونی همچنان در حال پیگیری این پرونده هستند و احتمالا پای نفرات دیگری نیز به این پرونده باز خواهد شد.پیش از این وزیر ورزش و مدیرکل ورزش استان از بازداشت 12 نفر خبر داده بودند که در فاصله چند روز این تعداد افزایش پیدا کرد، همچنین مساحت زمین های بازپس گرفته شده که با گریدر صاف شده اند، هنوز مشخص نشده و مساحت هایی مانند 300 هکتار و بالای 100 هکتار در مورد زمین های باز پس گرفته شده فعلا مطرح شده تا پس از بررسی ها انجام شده، مقدار واقعی آن تعیین شود. در طول سال های گذشته بحث معارضان ورزشگاه نقش جهان و مسائل پیرامونی آن به معضلی بزرگ برای ورزش استان اصفهان تبدیل شده بود و ضربات جبران ناپذیری را به بدنه ورزش این استان وارد کرده بود، اما با رفع مشکل معارضان و برخورد قانونی با سودجویان می توانیم امیدوار باشیم بختکی که سال ها بر روی ورزش استان سنگینی می کرد، برداشته شود.

***

روزنامه زاینده رود در گزارشی به بررسی نارضایتی زوج ها از پرداخت یارانه و جاماندن تعدادی از ان ها پرداخت و نوشت: رییس سازمان هدفمندی یارانه ها درباره چگونگی اقدام زوج‌های جوانی که بعد از ثبت نام مجدد متقاضیان دریافت یارانه نقدی، یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند و همچنین درباره شرط لازم برای قرار گرفتن آنها در لیست یارانه بگیران توضیح داد.

اکبر ایزدی با اشاره به اینکه مشکلی که ممکن است برای برخی از زوج های جوان بعد از ثبت نام مجدد در فروردین ماه امسال در دریافت یارانه ایجاد شده باشد دوحالت دارد، اظهار کرد: اگر هر یک از زوجین همراه خانواده های خود ثبت نام کرده باشند، اکنون برای جدا کردن یارانه خود مشکلی نداشته و می توانند جدا شوند و در قالب سرپرست جدید یارانه دریافت کنند؛ در عین حال که بخش زیادی از آنها نسبت به این مورد اقدام کرده‌اند. وی همچنین مورد دوم را مربوط به زوج هایی دانست که در زمان ثبت نام همراه خانواده‌های خود ثبت نام نکرده‌اند توضیح داد: در این حالت اگر زوج ها نیاز به دریافت یارانه داشته باشند، باید با مراجعه به فرمانداری و بخشداری ها در استان های محل زندگی، مراحل ثبت نام را انجام دهند تا بررسی لارم در مورد آنها در کمیسیون ماده 10 انجام شود.

به گفته ایزدی در صورتی که کمیسیون ماده 10 متقاضیان را نیازمند دریافت یارانه تشخیص دهد، حتما به سامانه سازمان هدفمندی وصل شده و یارانه آنها واریز می شود؛ همانطوری که تاکنون هم تعداد زیادی از آنها وصل شده اند. رییس سازمان هدفمندی یارانه ها درباره اینکه بنابر اعلام زوج ها با وجود طی مراحل ثبت نام در فرمانداری‌ها، با گذشت چند ماه هنوز موفق به جداسازی و یا دریافت یارانه نشده‌اند گفت: این گروه نیز از دو حالت خارج نیستند؛ اول اینکه هنوز نتیجه بررسی کمیسیون ماده 10 برای تشخیص نیازمندی زوج به یارانه، به سازمان هدفمندی اعلام نشده است؛ چراکه اگر نتیجه از طریق این کمیسیون، بخشداری و فرمانداری استان ها به سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام شده باشد، اکنون وصل شده اند و یارانه آنها واریز می شود.وی ادامه داد: حالت دیگر این است که اصلا امکان دارد کمیسیون تشخیص دهد زوج متقاضی نیازمند و مستحق دریافت یارانه نقدی نیست؛ بنابراین علت عدم واریز یارانه به حساب آنها همین است و یارانه ای به آنها تعلق نخواهد گرفت. ایزدی همچنین در مورد میزان انصراف دهندگان از یارانه نقدی با اعلام اینکه آمار دقیقی از انصراف دهندگان در اختیار ندارد یادآورد شد که روند انصراف از دریافت یارانه همچنان ادامه دارد.

نارضایتی زوج های جوان از جاماندن از لیست یارانه بگیرها

توضیحات رییس سازمان هدفمندی یارانه ها درباره حل و فصل مسایل مربوط به یارانه زوج های جوان در حالی مطرح می شود که در فروردین ماه سال جاری که دولت تصمیم بر ثبت نام مجدد متقاضیان دریافت یارانه گرفت، بخش زیادی از این قشر با توجه به عدم اطلاع رسانی کامل و صحیح از ثبت نام جاماندند. این در حالی است که در روزهای ابتدایی ثبت نام که در فاصله روزهای بیستم تا سی و یکم فروردین ماه انجام شد، برخی خبرها مبنی بر عدم ثبت نام زوج ها مطرح و عنوان شد که منتظر بمانند ؛ زیرا بعد از اتمام ثبت نام، شرایط برای آنها نیز اعلام می شود. اما در ادامه این گونه عنوان شد که باید زوج ها نیز به همراه خانواده های خود ثبت نام کرده و درادامه جدا شده و تحت سرپرست جدید قرار بگیرند. در این حالت با توجه به اینکه هر خانواده بنابر تقسیم بندی انجام شده فقط یک روز فرصت ثبت نام داشت بسیاری از این زوجین زمان را از دست داده و اکنون با گذشت بیش از 10 ماه از این ماجرا هنوز موفق به طی مراحل ثبت نام و دریافت یارانه نقدی نشده اند.

برخی از آنها عنوان می کنند با وجوداینکه چندین بار برای ثبت نام و اعلام نیاز به فرمانداری مراجعه کرده اند، تاکنون به نتیجه ای نرسیده و سرگردان مانده اند. همچنین برخی دیگر که ثبت نام را در فرمانداری انجام داده و قرار شده که بعد از واریز یارانه هریک در حساب خانواده های شان نسبت به جداسازی آن اقدام کنند، هنوز با گذشت چند ماه با اینکه به آنها اعلام شده مراحل ثبت نام شان تکمیل و یارانه به حساب خانواده هایشان واریز می شود یارانه ای دریافت نکرده و به حساب خانواده هایشان هم واریز نشده است. گروه های دیگری هم هستند که با وجود مراجعه چند باره به فرمانداری ها، به آنها اعلام شده که چند وقت بعد مراجعه کنند و نه تنها ثبت نام نکرده ، بلکه پاسخ درستی هم نگرفته‌اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :