گلناری خبر داد:
تابناک: دبیر خانه مطبوعات استان اصفهان از برگزاری آیین گرامیداشت بیستمین سالگرد تاسیس این خانه خبر داد.
کد خبر: ۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱ 25 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، منصور گلناری اظهار کرد: این آیین روز یکشنبه هفته آینده با حضور مسوولان محلی و خبرنگاران اصفهان در تالار شهروند برگزار می شود.

وی افزود: در این ایین از همه همکاران عضو خانه و مدیران سابق خانه تقدیر خواهد شد.

دبیر خانه مطبوعات استان اصفهان درباره طرح رتبه بندی خبرنگاران استان اصفهان گفت: شیوه نامه و نرم افزار طرح رتبه بندی خبرنگاران استان آماده است اما اجرای آن به حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز دارد.

وی افزود: اگر اداره ارشاد اسلامی استان اصفهان از این طرح حمایت کند در کمتر از شش ماه همه همکاران خبرنگار فعال استان رتبه بندی خواهند شد.

گلناری تاکید کرد: با اجرای این طرح بیش از 70 درصد مشکلات نیروی انسانی حوزه رسانه استان حل می شود.

وی اضافه کرد: مسائلی مانند بیمه، نحوه استخدام خبرنگاران و برخی بی اخلاقی های کاری، با رتبه بندی صحیح حل می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اینک خانه مطبوعات استان اصفهان حدود 220 عضو دارد، گفت: هر سال این افراد پالایش می شوند و حدود 10 تا 15 درصد بدلیل فعال نبودن لغو عضویت می شوند.

گلناری گفت: در پایان سال جاری نیز 15 نفر از آنها ریزش دارند و 25 نفر عضو جدید به عضویت خانه در می ایند.

دبیر خانه مطبوعات استان اصفهان در باره برگزار نشدن انتخابات هیات مدیره این خانه که قرار بود در آبان امسال برگزار شود، گفت: با روی کار آمدن هر دولت و تعیین وزیر ارشاد و معاونین آنها هر چهار سال سیاست های مرتبط با خبرنگاران تغییر می کند و بیش از یک سال زمان می برد تا مدیران در استانها با این سیاست ها هماهنگ شوند.

وی با انتقاد از ویژگی هایی که از سوی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد اسلامی برای اعضای خانه های مطبوعات آورده شده است، گفت: در چهار ماه گذشته با وزارتخانه بحث کردیم و تا حدودی توانستیم آنها را متقاعد کنیم که خصوصیات ذکر شده صحیح نیست و براین اساس بیش از70 درصد از اعضای کنونی خانه مطبوعات اصفهان لغو عضویت می شوند.

وی افزود: از جمله ویژگی های تاکید شده توسط وزارت ارشاد این است که کسی باید عضو خانه باشد و می تواند در انتخابات شرکت کند که بیمه رسانه خود باشد اما ما مخالفیم زیرا کسی که قرارداد محکم دارد و رسانه اش بیمه اش کرده دیگر نیاز چندانی به چتر حمایتی خانه ندارد.

وی گفت: با این خصوصیات حتی خود من هم نباید عضو خانه باشم و حق عضویت و شرکت در انتخابات را ندارم زیرا من شخصا خودم را بیمه کرده ام .

به گفته وی انتخابات هیات مدیریه خانه در فروردین سال اینده برگزار خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :