کد خبر: ۷۹۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷ 28 October 2019
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: ۷۰ میلیون متر مکعب از آب این سد در سال زراعی جدید با هدف مدیریت سد برای آمادگی بارندگی های پاییزی رها شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اکبر خدری  روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گنجایش مخزن سد کوثر را ۵۸۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: هم اکنون بیش از ۴۴۸میلیون متر مکعب آب پشت سد کوثر وجود دارد.
وی بیان کرد: ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب از آب این سد از ابتدای سالجاری تاکنون برای بخش‌های مختلف از جمله صنعت، آشامیدنی و کشاورزی رها شده است.
خدری ادامه داد: از این میزان ۵۰ میلیون متر مکعب برای بخش آشامیدنی، هفت میلیون متر مکعب برای بخش کشاورزی و پنج میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب برای بخش صنعت رها شده است.
وی اظهار کرد: رها سازی آب سد کوثر در صورت نیاز با مدیریت و انجام هماهنگی های لازم صورت می گیرد.
خدری اظهار داشت: بارش ۱۳میلیمتر باران امسال در حوزه آبریز سد کوثر ثبت شده است.
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه نرمال تراز مخزن بتنی این سد از سطح دریا ۶۲۵ متر است، گفت: هم اکنون تراز این سد ۶۱۸ متر است.
آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود و این رودخانه از رودهای شاه بهرام و دهدشت به وجود می‌آید.
سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.
قرار است آب آشامیدنی شهرهای دهدشت، سوق، لنده و چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد هم از سد کوثر تأمین شود.
سد ملی کوثر در ۵۵ کیلومتری شمال غرب دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.
سد کوثر تنها سد بتنی مورد استفاده در کهگیلویه و بویراحمد است.دو سد چم شیر و تنگ سرخ در این استان مراحل ساخت خود را طی می‌کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار