کد خبر: ۷۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵ 19 August 2015


رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: زائران ایرانی امسال در فضایی که با هدایت های رهبر معظم انقلاب و سکانداری رییس جمهوری، جایگاه بین المللی ایران ارتقا پیدا کرده؛ وارد عرصه حج ابراهیمی و مواجهه با شهروندان سایر کشورها می شوند.



محمدعلی نجفی در دیدار با کارگزاران، مدیران کاروان ها و عوامل اجرائی حج تمتع گیلان در سال 94 ، به ابراز رضایت بیش از 90 درصد مردم از تلاشهای حوزه دیپلماسی دولت اشاره و بیان کرد: رسالت کارگزاران و زائران کنگره عظیم حج در مواجهه با شهروندان دیگر کشورها با توجه به فضای مناسب دیپلماسی ایران، بسیار قوی تر از گذشته است.
وی با اشاره به اهمیت سفر معنوی حج افزود: وجود همبستگی ها در اجتماع عظیم حجاج، زیبایی خاصی به فضای عبادی - سیاسی آن می افزاید.
وی با تأکید بر اینکه کارگزاران حج باید از فرصت ایجاد شده خدمت به زائران خانه خدا بهره لازم را ببرند، خاطرنشان کرد : این عنایت را خداوند نصیب هر کسی نمی کند که خدمتگذار افرادی باشد که خالصانه در سرزمین وحی قدم می گذارند.
نجفی به سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص اینکه ایران به دنبال استفاده از همه فرصت ها برای اتحاد کشورهای اسلامی است، اشاره و اضافه کرد: باید با بهره گیری از فرصت کم نظیر حج، در جهت ایجاد اتحاد و تفاهم و رفع عوامل اختلاف اقدام کرد.
سرپرست سازمان حج و زیارت گیلان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد حج و زیارت استان گفت: در حج تمتع امسال پنج کاروان از گیلان با 660 نفر زائر، 27 نفر عوامل اجرایی و دو پزشک مرد و زن به سرزمین وحی اعزام می شوند.
حسن فعال همچنین به اعزام حدود 11 هزار نفر زائر به حج عمره مفرده در سال گذشته اشاره کرد و افزود : در همین مدت تعداد سه هزار و 155 نفر به کربلای معلی اعزام و در اربعین حسینی سال قبل، تعداد یک هزار و 168 نفر سازماندهی و اعزام شدند.
حجت الاسلام شفیعی مسوول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت گیلان نیز در سخنانی؛ با اشاره به اینکه کارگزاران حج بر مبنای علاقه و عشق در حال خدمت هستند، گفت : 75 روحانی برای حج عمره مفرده، 20 روحانی برای حج تمتع و 305 روحانی برای عتبات عالیات به منظور تبلیغ و آموزش مناسک در خدمت زائران هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار