یک کارشناس علوم تربیتی گفت: قصه‌گو‌های خوب مخاطب را وادار به تفکر می‌کنند.
کد خبر: ۷۹۱۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 24 October 2019

به گزارش از خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، جهانگیر مرادی با اشاره به کارکرد قصه و قصه گویی در تربیت کودکان و نوجوانان، گفت: قصه و قصه گویی بجز جنبه‌های سرگرم کننده، کارکرد‌های آموزشی زیادی دارد.

مرادی اضافه کرد: در قالب قصه می‌توانیم به شیوه غیرمستقیم به کودکان و نوجوانان شیوه برخورد با مسائل و مشکلات زندگی را آموخته و آن‌ها را در موقعیت کشف و مشارکت قرار دهیم.

این کارشناس علوم تربیتی با تاکید بر اینکه قصه‌گویی یک مهارت است، گفت: قصه‌گو‌ها باید بگونه‌ای قصه بگویند که مخاطب خودش را در موقعیت قصه قرار دهد.

وی ادامه داد: در قصه‌گویی باید مرز بین قصه و مخاطب را برداشته و طوری قصه گفته شود که وقتی مخاطب آن را می‌شنود خودش را شخصیت اصلی و قهرمان قصه دانسته و احساس کند که این قصه تجربه واقعی زندگی خودش است.

مرادی با بیان اینکه افراد به ویژه کودکان و نوجوانان قصه را می‌شنوند و خود را جای شخصیت‌های آن گذاشته و از آن درس زندگی می‌گیرند، ادامه داد: قصه‌گویان خوب می‌کوشند تا حقایق را در قالب قصه‌ها ملموس کرده تا در عین حال که مخاطب به قصه سرگرم می‌شود، از آن برای بیداری ذهن خود بهره بگیرد.

وی تاکید کرد: قصه‌گو‌های خوب با قصه‌ها مخاطب را به جست‌وجو و تفکر وا می‌دارند.

این کارشناس علوم تربیتی با بیان اینکه سنت قصه‌گویی و قصه‌خوانی در بین ایرانیان به هزاره‌های دور می‌رسد، گفت: در ادبیات تعلیمی و عرفانی به قصه و قصه‌خوانی توجه ویژه شده است.

مرادی بر ضرورت توجه خانواده‌ها به سنت و فرهنگ قصه‌گویی تاکید کرد و گفت: نباید بگذاریم قصه‌های کهن به فراموشی سپرده شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار