تابناک: رییس اتحادیه اغذیه و ساندویچ فروشان استان اصفهان گفت: صنف اغذیه و ساندویچ فروشان، یک صنف جوان‌گرا است و بیشتر متقاضیان ورود به این صنف از جوانان هستند.
کد خبر: ۷۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹ 18 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سید مصطفی موسوی، با بیان اینکه از واحدهای صنفی به صورت مرتب بازرسی‌ می‌شود، اظهارکرد: این بازرسی‌ها به صورت مشترک با اداره اماکن و اداره بهداشت پیرامون کیفیت، بهداشت و دارا بودن پروانه اشتغال است.

وی با تاکید بر اینکه مالیات بر ارزش افزوده در واحدهای صنفی اتحادیه اغذیه و ساندویچ فروشان استان اصفهان وجود ندارد، افزود: در برخی از موارد واحد صنفی دارای مشکلات جزیی هستند که از سوی اتحادیه راهنمایی‌های لازم به آنها داده می‌شود.

رییس اتحادیه اغذیه و ساندویچ فروشان استان اصفهان با بیان اینکه حدود 500 واحد صنفی پروانه‌دار و حدود 300 واحد صنفی دردست اقدام برای دریافت پروانه در این صنف وجود دارد، ادامه داد: صنف اغذیه و ساندویچ فروشان، یک صنف جوان‌گرا است و بیشتر متقاضیان ورود به این صنف از جوانان هستند.

موسوی اضافه کرد: بیشتر افراد در اتحادیه پرونده تشکیل می‌دهند، اما پس از چند ماه متوجه می‌شوند که این شغل برای آنها مقرون به صرفه نیست و در نهایت اقدام به تعطیلی واحد صنفی خود می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که دلیل استقبال بیش از اندازه جوانان برای ورود به این صنف چیست، خاطرنشان کرد: این شغل نسبت به شغل‌های دیگر به سرمایه کمتری نیاز دارد، در عین حال در این شغل، خواب سرمایه وجود ندارد به این معنی که مسوول واحد صنفی مواد لازم مورد نیاز خود را در صبح خریداری و تا شب آنها را می‌فروشد و در غیر این صورت این مواد خراب می‌شود و آن را دور می‌اندازد.

رییس اتحادیه اغذیه و ساندویچ فروشان استان اصفهان در خصوص آموزش‌های اتحادیه برای افراد تازه وارد به این صنف گفت: اتحادیه به افراد تازه وارد مشاوره می‌دهد، اما بسیاری از متقاضیان اظهار می‌کنند "ما می‌خواهیم یک غذای جدید به اصفهان بیاوریم" اما در ادامه دیده می‌شود که همان غذاهای معمول ارایه می‌شود.

موسوی پیرامون تداخل دو صنف ساندویچ فروشان و پیتزافروشان گفت: در تمام ایران اتحادیه پیتزا و ساندویچ فروشان یکی است و تنها در اصفهان این دو اتحادیه از هم جدا شده‌اند که این موضوع نیز در دست پیگیری است و به زودی این دو اتحادیه به یک اتحادیه تبدیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه جدا شدن این دو اتحادیه از یکدیگر اشتباه بوده است و در حال حاضر این دو اتحادیه با هم در تعامل هستند. توافق شده که واحدهای صنفی تحت نظر اتحادیه ساندویچ فروشان می‌توانند در کنار ساندویچ فروشی، پیتزا نیز بفروشند و برعکس.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار