ابتکار:
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت حقوق کودک در سیاستگذاری و تصمیم گیری‌ها گفت: هنوز درک درستی از مطالبات کودکان وجود ندارد در حالی که باید به رسمیت بشناسیم و فضای مناسب و مسائلی از منظر بهداشتی و سلامت و جسمی و روحی برای آن‌ها فراهم کنیم.
کد خبر: ۷۷۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 26 August 2019

معصومه ابتکار در هفتمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک با بیان اینکه ما به طور ویژه از اورژانس اجتماعی ۱۲۳ برای مقابله با کودک آزاری، همسر و آزاری و خشونت در خانه حمایت می‌کنیم گفت: دولت مخالف ازدواج در سنین پایین است و ما با حدود سنین ۱۴ تا ۱۵ سال که دختر و پسر به بلوغ رسیدند مشکلی نداریم بلکه مخالف ازدواج های زیر این سن هستیم.

به گفته معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده مواردی از ازدواج کودکان در سنین ۱۳، ۱۲ و ۹ سال شاهد بودیم و در مواردی این مساله تا جایی حاد بوده که دادستان‌ها ورود کردند و مانع بردگی این بچه‌ها شدند.

ابتکار با اشاره به اینکه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری حمایت از حقوق کودک را در دستور کار خود دارد، اظهارداشت: ما لایحه‌ای برای مقابله با کودک همسری و ازدواج زیر ۱۳ سال تهیه کرده ایم که این لایحه در کمیسیون لوایح دولت در حال بررسی و مراحل قانونی خود را طی می‌کند تا به مجلس ارائه شود.

 

ابتکار با بیان این که سال گذشته نخستین نشست توان افزایی برای استان‌های همجوار در شهر اصفهان برگزار شد، ادامه داد: به دنبال آن ۵ نشست منطقه‌ای دیگر در کشور برگزار شد و امیدواریم این سرمایه عظیم نهادهای مدنی به تحول اجتماعی و ایجاد امید و نشاط به آینده کمک کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، اورژانس اجتماعی را از موثرترین و موفق ترین شبکه‌های حمایت از خانواده در کشور خواند و افزود: در زمان حاضر ۴۵۰ مرکز مداخله و اورژانس اجتماعی با خط تماس ۱۲۳ در کشور فعال است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :