همیشه هم پای هتل عباسی و چهارباغ وسط نیست؛
تابناک: اصفهان در کلام مدیران بالادستی کشور استانی برخوردار به حساب می آید و همواره شاخصهایی نیز در تایید این مدعا عنوان میشد اما امروز استاندار اصفهان از شاخص هایی متفاوت برای برخورداری اصفهان پرده برداشت.
کد خبر: ۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷ 24 February 2015
به گزارش تابناک از اصفهان، سال هاست که واژه برخورداری چالشی برای تمامی مدیرانی شده است که می خواهند در اصفهان کار خود را برای پیشرفت این استان در پیش بگیرند.

واژه ای که طی این سال ها صدای بسیاری از اصفهانی ها را درآورد و نتوانست در نهایت پایتخت نشینان را مجاب کند که اصفهان به رغم دارا بودن بسیاری از ظرفیت ها و استعدادهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی یک استان برخوردار به معنای نداشتن هیچ گونه محرومیت و کمبودی نیست.

رتبه های پایین اصفهان در دریافت بودجه های سالانه از سوی دولت خود گواه این مدعاست.

این موضوع البته با بی تفاوتی مسئولان هم به حال خود رها نشده است و بسیاری از آنها از جمله نمایندگان مجلس با چانه زنی بر سر بودجه استان و رایزنی با وزارت خانه های مختلف سعی در اثبات عدم برخورداری اصفهان نموده اند اما با وجود این تلاش ها هنوز هم هتل عباسی و چهارباغ، یادآور "اصفهان" در ذهن تصمیم گیران کشوری است.

شاید البته این گناه بر گردن مسئولان اصفهانی بوده است که هرگاه پای مدیر، وزیر و مسئولی به اصفهان باز شد، به دلیل مهمان نوازی خاص اصفهانی ها آنها را در هتل عباسی و بهترین مکان های این شهر میزبانی کردند تا اینکه نقاط محروم استان را به مسئولان کشوری نشان دهند.

رنج، این برخورداری به هر حال بردوش مردم این استان مانده است و حال آنکه خود اصفهانی ها نمی دانند جز از کمبود بودجه ها و پروژه های نیمه تمام و بی سرانجام چند ده ساله از چه چیزی برخورداراند؟!

این موضوع تا آنجا پیش رفت که استاندار اصفهان ظهر امروز در مراسم گرامیداشت پنج اسفندماه روز حماسه و ایثار شهرستان فلاورجان در بخش هایی از صحبت‌های خود گفت: شهرستان‌های اطراف اصفهان زیر سایه شهر اصفهان قرار دارند و برخوردار تلقی می‌شوند، همان‌گونه که کشاورزی ما زیر سایه صنایع قرار گرفته است.

زرگرپور اضافه کرد: مسئولانی که به استان اصفهان سفر می‌کنند، باور نمی‌کنند که شهرهایی مثل فلاورجان و خمینی‌شهر که فاصله چندانی با اصفهان ندارند دچار مشکلات عدیده‌ای هستند.

وی گفت: درست است که استان اصفهان در صنعت، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری رتبه‌های برتر کشور را به خود اختصاص داده و جزو 10 شهر دیدنی جهان محسوب می‌شود اما این برخورداری به جای نعمت، برای ما نقمت است.

وی افزود: برخورداری اصفهان چیزی جز آلودگی هوا، بی‌آبی و بیکاری در بر نداشته است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: استان اصفهان به لحاظ اینکه 6 درصد از جمعیت کشور را داراست و 10 درصد از شهدای کشور را تقدیم نظام کرده، استان برخورداری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 400 نفر از فرماندهان رده بالای سپاه اسلام از استان اصفهان و 30 نفر از آنان از شهرستان فلاورجان بوده‌اند، تأکید کرد: ما به لحاظ داشتن 23 هزار شهید گلگون‌کفن، استان برخورداری هستیم چرا که وجود شهدا و نیز وجود 720 بقعه متبرکه، مایه برکت استان محسوب می‌شود.

زرگرپور بیان کرد: ما به اینکه استان اصفهان استان شهیدان، فقاهت و هنر است افتخار می‌کنیم، ما با این شاخص‌ها استان برخورداری هستیم.

این تعبیری جدید از برخورداری استان اصفهان است که امروز در بیانی به واقع تکان دهنده از سوی استاندار اصفهان مطرح شد. تعریفی که کمتر شاهد آن بودیم.

گرچه این تعاریف در دل خود تعبیر برخورداری و عزت و غرور را برای اصفهانی ها دارد اما اگر مسئولان به این تفاسیر نگاه عمقی و از سر تامل داشته باشند، درخواهند یافت که چرا باید جایگاه اصفهان در دریافت بودجه با وجود این همه از فداکاری های استان پایین باشد.

البته مردم اصفهان در "گذشت" و "سعه صدر" ید طولایی داشته اند، و قرار نیست خون هایی که برای وطنشان داده اند را با دریافت بودجه معاوضه کنند اما در برابر توان و استعدادهای بی نظیری که اصفهان در تمامی عرصه ها داشته است، این بودجه های قطره چکانی به اندازه قدرشناسی مدیران بالادستی از فداکاری های این مردم همواره صبور، نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار