امام جمعه اصفهان:
تابناک: نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: تحویل مسکن به اقشار کم درآمد باید با کمترین سود برای مسکن سازان باشد و نباید نسبت به تورم سالیانه اقدام به تحويل مسكن به اقشار کم درآمد جامعه شود.
کد خبر: ۷۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸ 15 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد عصر شنبه در آئین افتتاحیه پروژه نگین شرق اصفهان اظهار داشت: برای افراد مستمند نباید خانه فقیرانه ساخت و باید خانه‌ای آبرومندانه داشته باشند به طوری که ساخت مسکن نباید کمتر از ۱۰۰ متر باشد.

وی بیان داشت: نباید ساخت خانه برای مستمندان به گونه ای باشد که فقط نام خانه را بتوان بر آن گذاشت بلکه باید خانه ای مناسب و با کیفیت باشد حتی اگر اقساط آن طولانی شود.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: در حقیقت وقتی هدف از ساخت بنا، خدمت به محرومان است باید به خوبی آن را انجام داد و در کنار این مجتمع ها حتما احداث مسجد، مدرسه و پارک نیز بايد در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن برای اقشار ضعیف جامعه باید اجرایی شود، گفت: سرعت ساخت مسکن مهر در استان‌های کشور افزایش یابد.

تامین مسکن برای اقشار کم درآمد وظیفه دولت است

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار داشت: وظیفه دولت تامین مسکن برای اقشار کم درآمد است و اینکه امروزه خیران و بخش های خصوصی به اين موضوع ورود پیدا کرده اند، بسیار نیکو و پسنديده است.

وی تاكيد كرد: دغدغه امام (ره) مسئله خانه‌دار شدن مردم در قشر کم درآمد جامعه بود که در این راستا نیز کارهای بسیاری انجام شده است با این حال به دلیل افزایش رشد تولید نسل، مسئولان امر نیز باید سرعت کار را افزایش دهند.

وی افزود: باید برای قشر مستضعف جامعه مسکن ارزان قیمت ساخته شود اما این مسئله نباید سبب کاهش کیفیت در این گونه پروژه‌ها شود و با رعایت فاصله طبقاتی جامعه کیفیت نیز در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه منازل مسکونی برای مستضعفان نباید کمتر از متراژ ۱۰۰ متر مربع ساخته شود، خاطرنشان کرد: منازل مستضعفین نباید کوچک و با متراژ زیر ۱۰۰ متر مربع باشد و در اینگونه پروژه‌ها باید توجه زیادی به متراژ صورت گیرد تا ما در ادامه کار این پروژه‌ها، متراژ منازل را به بیش از ۱۰۰ متر مربع برسانیم.

وی تصریح کرد: طبیعی است که افزایش متراژ در منازل قیمت آن را نیز افزایش دهد و این مسئله را نیز با افزایش اقساط در دراز مدت جبران کنند تا هم منازل بزرگتر و با کیفیت شود و هم اینکه مردم مستضعف بتوانند از این منازل بهره‌مند شوند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه به مسائل فرهنگی نیز باید در ساخت شهرک‌ها به میزان قابل توجهی توجه شود، گفت: در ساخت شهرک‌های مسکونی باید مسائل فرهنگی اعم از مکان ورزشی، مسجد، کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد و پارک‌ها رعایت شود و با کمک مسئولان فضایی برای بدون نقص بودن این‌گونه شهرک‌ها فراهم شود.

وی بیان کرد: البته تکمیل این فضاهای فرهنگی با کیفیت مطلوب نیاز به بودجه دارد که در این مورد نیز باید وام‌هایی در نظر گرفته شود و با ساخت شهرک‌ها در نزدیک یکدیگر بتوانیم در هزینه نیز صرفه‌جویی داشته باشیم.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه منازل مسکونی باید با کمترین سود فروخته شود، اظهار داشت: مسئولان نباید در قیمت‌گذاری منازل به رقابت و قیمت مساوی با دیگر مکان‌ها بپردازند و با در نظر گرفتن کمترین سود سعی در کمک به قشر ضعیف جامعه در خرید مسکن داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :