استاندار اصفهان:
تابناک: استاندار اصفهان گفت: ایجاد موزه بزرگ اصفهان از ملزومات پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و اثری ماندگار خواهد بود و با همین هدف، مسابقه طراحی موزه بزرگ اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵ 14 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه پیگیری طراحی و احداث موزه بزرگ اصفهان اظهار داشت: ایجاد یک موزه بزرگ از ملزومات پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و اصفهان تاکنون گنجینه بزرگ هنری برای نمایش هنرهای اصفهان نداشته و می‌طلبد با اجرای طرحی فاخر کارخانه ریسباف به موزه بزرگ اصفهان تبدیل شود.

وی به تشکیل کمیته راهبری و شورای سیاستگذاری موزه اشاره کرد و گفت: باید ساختاری قوی با حضور متخصصان و نمایندگان انجمن موزه‌داری برای پیگیری مداوم فعالیت‌ها ایجاد شود تا با هدایت و هماهنگی آنان، کارها به بهترین شکل از طریق آنها انجام شود.

استاندار اصفهان افزود: باید برای طراحی موزه مسابقه‌ای در سطح ملی برگزار شود و برای طراحی، اجرا و پیاده‌سازی آن از افراد متخصص و قوی استفاده شود.

وی گفت: نظر به اینکه اکثر بناهای تاریخی اصفهان بناهای فاخر و400 ساله هستند، باید بناهای جدید نیز فاخر و هم سطح آنها باشد.

زرگرپور گفت: اولویت اصلی ایجاد فضای بزرگ برای خود موزه است و در صورت وجود فضای مازاد با بررسی‌های کارشناسی، مکانهایی برای بازارچه صنایع دستی و سایر فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شود.

گفتنی است، در این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان گزارشی درباره مراحل انجام کار، تشکیل کمیته راهبری و برآورد کارشناسی قیمت زمین مذکور و انجام مراحل معاوضه زمین و مستغلات موجود و توافق با بانک ملی ارائه کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار