مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:
تابناک: هنرمندان و پیشکسوتان عرصه صنایع دستی استان اصفهان به دلیل محدودیت‌هایی قانونی در تنگنا قرار دارند که امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی های انجام شده، مشکلات در این زمینه رفع شود.
کد خبر: ۷۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 14 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، فریدون الهیاری عصر پنج شنبه در شورای هم اندیشی صنایع دستی و هنرهایی سنتی اصفهان با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، اظهار داشت: با توجه به جایگاه ویژه اصفهان در صنایع دستی شورای هم اندیشی صنایع دستی و هنرهایی سنتی اصفهان شکل گرفت.

وی افزود: مهم ترین هدف از تشکیل این شورا فراهم آوردن شرایطی است تا خود هنرمندان در زمینه صنایع دستی برنامه ریزی کنند و ما نیز به‌ عنوان نماینده دولت در پی رفع خواسته های آنها باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان با اشاره به لزوم استمرار و زمان بندی مشخص برای این جلسات بیان داشت: توجه به برگزاری جلسات مداوم و تدوین آیین نامه برای این شورا کمک می کند تا تحرک و پیشرفت های لازم را در حوزه صنایع دستی شاهد باشیم.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در برنامه های خود با وجود محدودیت های اعتباری به عرصه هنر و فرهنگ توجه ویژه ای داشته است و در طول این مدت می توان گفت که با احترام ویژه ای با هنرمندان این عرصه برخورد می شود.

الهیاری گفت: امیدوارم با پیشرفت های حوزه دیپلماسی کشور و گشایش عرصه‌های مختلف در حوزه صنایع دستی شاهد تحول مهمی در این عرصه باشیم و صنایع دستی اصفهان بیش از گذشته رونق پیدا کند.

وی اضافه کرد: هنرمندان و پیشکسوتان استان اصفهان در عرصه صنایع دستی به علت محدودیت های قانونی در تنگنا قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان اضافه کرد: امیدواریم با همت مسئولان در سیاست گذاری و برنامه ریزی های صحیح بار دیگر به صنایع دستی رونق داده شود و مشکلات این هنرمندان به ویژه در زمینه هنرهای منسوخ شده رفع شود چراکه دنیایی از هنر و تجربه و فرهنگ در پس برخی از این گونه هنرهای صنایع دستی وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار