عاملی مطرح کرد:
تابناک: رئیس مرکز پژوهش شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کمبود آب در اصفهان وخشکسالی استان سبب مهاجرت کشاورزان به سایر استان های کشور شد.
کد خبر: ۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳ 24 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، سید احمد عاملی اظهار داشت: در چند سال گذشته که کشاورزان برای کشت و برداشت محصولات خود با کمبود آب مواجه شده اند بسیاری از آنها به استان هایی همچون خوزستان مراجعه و با اجاره کردن زمین و آب به کشاورزی می‌پردازند.

وی بازار اقتصاد اصفهان را در گرو بازار کلان کشور دانست و گفت: اقتصاد اصفهان در حالی سامان می‌یابد که سازمان های دولتی از جمله استانداری، سازمان صنعت ،معدن و تجارت و دیگر حوزه های مرتبط اجازه واردات برخی از محصولاتی که مشابه آن در استان اصفهان وجود دارد را ندهند.

این فعال و استاد اقتصاد دانشگاه بیان داشت: تولید صنایع دستی چینی اصفهان معضلی است که اگر مسئولان استان به جد با این مسئله برخورد نکنند بازار صنایع دستی استان مختل می شود.

عاملی در تحلیلی بر وضعیت اقتصادی اصفهان گفت: بیکاری بزرگترین معضل اقتصاد استان است و این در حالی است که اصفهان مردمی با همت و پشتکار بالا و فرهنگ بالای کار دارد و به همین علت ۷۰ درصد صنایع کشور در استان متمرکز است اما به دلیل عدم بستر سازی مناسب در استان نتوانستیم از توانمندی های کار و تلاش این مردم نهایت استفاده را ببریم.

وی با اعلام اینکه اقتصاد شاخص های مختلفی دارد که یکی از این شاخص های ارزیابی، توان جذب گردشگر به هر استانی است، گفت: در حال حاضر بسیاری از گردشگران خواستار ورود به کشور و بازدید از اصفهان هستند اما زیرساخت های لازم از جمله هتل ها فراهم نیست.

رئیس مرکز پژوهش شورای اسلامی شهر اصفهان یکی دیگر از مشکلات اقتصادی اصفهان را بودجه های محدودی دانست که هر ساله به استان اختصاص می‌یابد و گفت: با توجه به این موضوع بسیاری از طرح های نیمه کاره ای که در سطح استان وجود دارد در دولت قبل کلید آن خورده اما به دلیل کمبود بودجه متوقف شده است.

وی گفت: تنها با بستر سازی و فراهم کردن زمینه هایی برای جذب سرمایه داران و سرمایه گذاری در بخش های مختلف در استان و هماهنگی های بین بخشی و به ویژه بانک ها برای اختصاص تسهیلات به تولید کنندگان و سرمایه داران اقتصادی به گونه ای که دیگر دغدغه مالیات را نداشته باشند، می توان وضعیت اقتصادی نسبتا مطلوب را برای اصفهان رقم زد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار