رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه گفت: به دنبال راه‌ اندازی رشته های پرستاری و پیراپزشکی در مجموعه دانشگاه آزاد کرمانشاه هستیم.
کد خبر: ۷۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 11 August 2015
نوذر قنبری در نشستی خبری با بیان اینکه خبرنگاران رسالت مهم اطلاع رسانی صحیح را در جامعه به عهده دارند، اظهار داشت: اصحاب رسانه در هر قالبی که فعالیت می کنند انسانهایی آگاه و آشنا به مباحث اجتماعی هستند و جایگاه آنها در جامعه به عنوان قشری با بصیرت و دانش افزا شناخته شده است.

وی در ادامه به ۲۶ مرداد سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: این نهاد آموزشی که ۲۷ سال از تاسیس آن می گذرد یکی از دست آوردهای بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی است که از سال ۶۷ فعالیت خود را آغاز کرده است.

قنبری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در طول سال های فعالیت خود توانسته است توانسته است نقش عمده ای در توسعه کشور ایفا کند، گفت: با آغاز فعایت های این دانشگاه امکان تحصیل افراد جویای علم امکان تحصیل در مقاطع بالای تحصیلی حتی در مناطق محروم نیز فراهم شده است.

این مسئول با اشاره به طرح تجمیع واحدهای دانشگاه آزاد اظهار داشت: در این طرح همه واحدها با هم ادغام شده و از ظرفیت مراکز استان و هیئت های علمی بهره گرفته می شود که دیدگاه مثبتی را به همراه داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه اخیرا یک طرح تجمیعی جدید نیز ارائه شده است، افزود: در این طرح ساختار دانشگاه مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت و در اولین گام آن استانی شدن کلیه واحدهای دانشگاه مطرح شد تا اکثر مراکز شهرستان ها زیر نظر استان بتوانند فعالیت کنند.

وی افزود: در این طرح واحد مرکز در قبال عملکرد سایر مراکز شهرستان پاسخگو است و در عین حال مباحث مالی هر کدام از واحدها مجزا است و از نظر نظارت ها تحت کنترل و رصد مرکز استان قرار دارند.

قنبری در ادامه با اشاره به اینکه ادغام عنوان معاونت دانشجویی و معاونت فرهنگی از دیگر مزایای این طرح است، گفت: این دو مرکز پس از ادغام تحت عنوان معاونت دانشجویی و فرهنگی اجتماعی نام گذاری شده است.

اداره دانشگاه صرفا مبتنی بر شهریه نیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به اینکه اداره دانشگاه صرفا مبتنی بر شهریه نیست، گفت: در طرح تجمیع ۲ ساختار دانشگاه تغییر کرده و منجر به چابک سازی سازمانی شده است که در این راستا باید کلیه واحدها این قدرت را پیدا  کرده که در جهت کارهای اقتصادی دانش بنیان حرکت کنند.

وی توجه به کیفیت را به عنوان اولویت کاری دانشگاه ها مورد تاکید قرار داد و افزود: رقابت ها بر اساس کیفیت است و در حال حاضر مراکز ما در شهرستانهای صحنه و اسلام آبادغرب به عنوان واحدهای فعال و سپس هرسین، سنقر، روانسر، گیلانغرب و قصر شیرین در حال فعالیت هستند.

قنبری خاطر نشان کرد: تا به حال ۴۸ رشته کارشناسی ارشد و ۲۲ رشته دکترا در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه ایجاد شده که از ۴۸ رشته کارشناسی ارشد ۱۱ رشته آن در سال گذشته ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه افرادی که به عنوان مدرس در دانشگاه آزاد فعالیت دارند باید صلاحیت آنها مورد تائید قرار بگیرد، گفت: جذب در هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تنها با مدرک دانشجوی دکترا صورت می گیرد.

قنبری یادآور شد: در سال گذشته ۳۰ نفر جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه شده اند و جذب ۲۲ عضو هیئت علمی نیز در دستور کار قرار دارد.

۶ هزار متر مکعب به فضای آموزشی دانشگاه افزوده شده است

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع افزایش سرانه فضای سبز آموزشی در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این پروژه یکسال است که آغاز به کار کرده و به طور مستمر مورد بازنگری و نظرت قرار می گیرد و تا کنون ۶ هزار متر مکعب به فضای آموزشی دانشگاه افزوده شده است.

قنبری همچنین به تلاش های صورت گرفته برای راه اندازی رشته پرستاری در دانشگاه آزاد کرمانشاه، خاطر نشان کرد: جلساتی در این رابطه با رئیس دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده و قرار است این رشته در دانشگاه راه اندازی شود اما ابتدا باید زیرساخت های مکان آموزشی آن و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و آزماشگاه تکمیل شود.  

وی با اشاره به اینکه این زیرساختها هم اکنون در حال آماده سازی است گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به نیاز جامعه امیدوار هستیم که این رشته پزشکی مهر ماه و یا بهمن ماه امسال در دانشگاه راه اندازی شود اما در حال کیفیت اولویت کاری ماست.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر رشته پرستاری در دفترچه ها جایگزین نشده است، افزود: از اول مهر ماه با دریافت مجوز از سازمان کل، این رشته با توجه به ظرفیت ها برای افراد بومی و با ظرفیت ۴۰ نفر در نظر گرفته خواهد شد.

ایجاد مرکز تحقیقات گیاه شناسی بیوتکنولوژی در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به اقدامات و جهش صورت گرفته در این دانشگاه در حوزه پژوهش، اظهار داشت: مرکز تحقیقات گیاه شناسی بیوتکنولوژی برای اولین بار در این دانشگاه راه اندازی شده است.

 وی از وجود از۲۵۰ کارگاه آزمایشگاهی در سطح استان کرمانشاه خبر داد و خاطر نشان کرد: دستگاه های این مراکز در غرب کشور نادر است و از سایر نقاط غرب کشور به این مراکز مراجعه می کنند.

قنبری با اشاره به اینکه یکی از خیرین ۳۰ میلیون تومان به آزمایشگاه و گروه عمران کمک کرده است، گفت: با کمک ۲۰ میلیونی دانشگاه و در مجموع با ۵۰ میلیون تومان این آزماشگاه جدید در حال راه اندازی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه از افتتاح پروژه عمرانی استخر این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای طرح یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به آن  اختصاص داده شد که پس از اتمام و انجام برآوردها به ۲ میلیارد تومان رسید.

وی مهم ترین مزایای رفاهی این پروژه را خدمات دهی تا ۳۰ درصد تخفیف به دانشجویان اعلام کرد و گفت: البته برای اعضاء هیئت علمی این خدمات دهی رایگان است و حتی شهروندان نیز می توانند با صرف هزینه ای از این امکانات برخوردار باشند.

قنبری با اشاره به افتتاح آمفی تئاتر دانشگاه واقع در باغ نی، گفت: این سالن بعد از تالار انتظار با ظرفیت ۵۰۰ نفر از سالن های مجهز در کرمانشاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، در پایان از بستانکاری ۸۰ میلیارد ریالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه از دانشجویان خبر داد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار